آفتاب

مخالفت مجلس با سلب فوریت از طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق

مخالفت مجلس با سلب فوریت از طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) پس از تصویب کلیات طرح دو فوریتی طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق با پیشنهادی برای سلب فوریت از این طرح مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوالفضل ابوترابی‌ نماینده مردم نجف آباد در مجلس پیشنهاد سلب فوریت از طرح دو فوریتی تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق را مطرح کرد.

وی در این رابطه با اشاره به لزوم اصلاح فرآیند بودجه نویسی در کشور خاطر نشان کرد: بودجه جاری در سال 84، 25 هزار میلیارد تومان بوده و امسال بودجه جاری 120 هزار میلیارد تومان است. همچنین 85 درصد بودجه کشور صرف بودجه جاری می‌شود لذا ما دچار یک دور اشتباه در بودجه نویسی هستیم و باید به فکر چاره باشیم تا فرآیند بودجه نویسی را اصلاح کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس اضافه کرد: در زمان ارائه لایحه بودجه دولت با سرعت لایحه را به مجلس می‌آورد و مجلس ساندویچ‌وار تصمیمی درباره بودجه می‌گیرد. ما باید این فرایند را اصلاح کنیم. طرح‌های مربوط به تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق صرفا بازی با اعداد است. پیش از سال 82 کمیسیون برنامه و بودجه درباره بودجه سالانه تصمیم می‌گرفت و بعد از سال 82 کمیسیون تلفیق ایجاد شد اما باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد.

ابوترابی‌ یادآور شد: بهتر است به جای عجله و کار احساسی به فکر اصلاح فرآیند ساختاری بودجه نویسی باشیم و این طرح را به جای بررسی دو فوریتی یک فوریتی بررسی کنیم تا ظرف زمانی یک ماه با حوصله و کار کارشناسی و مطالعه تطبیقی که مرکز پژوهش‌ها انجام داد خروجی خوبی داشته باشد.

محمد حسن آصفری در مخالفت با سلب فوریت از طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق یادآور شد: تا الان سابقه سلب فوریت‌ها نشان داده که به دنبال سلب فوریت حذف کل طرح اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هیچ زمانی بهتر از حالا که مجلس آمادگی دارد نیست و پیشنهادت مربوط به تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق نیز چاپ شده و بهتر است تا عرق نمایندگان خشک نشده این طرح را مطرح و تصویب کنیم و از ابتدای سال جدید وارد موضوع اقتصاد مقاومتی شویم.

بعد از اظهارات ابوترابی و آصفری پیشنهاد سلب فوریت از طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان مجلس در پایان با 61 رای موافق، 110 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد N176649

وبگردی