آفتاب

یک ایرانی سرمربی تیم ملی کاراته ویتنام شد

یک ایرانی سرمربی تیم ملی کاراته ویتنام شد

کوالالامپور – ایرنا – سرمربی تیم ملی کاراته ویتنام که بیش از 13 سال مربیگری این تیم را بر عهده داشت جای خود را به یک ایرانی داد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ویتنام روز چهارشنبه اعلام کرد، ˈلی کنگˈ سرمربی سابق تیم ملی ویتنام و دستیار وی در لیست اعضای تیم ملی این کشور که خود را برای بازی های سال 2014 کره جنوبی آماده می کنند نیستند.

این شبکه خبری بدون نام بردن از سرمربی جدید ایرانی تیم ملی کاراته ویتنام اعلام کرد حقوق این سرمربی ایرانی ماهیانه چهار هزار دلار است.

برخی از مقامات ویتنام از کنارگذاشتن سرمربی تیم ملی کاراته این کشور که 13 سال هدایت این تیم را بر عهده داشته اظهار تعجب کرده اند.

ˈوو سان هاˈ مسئول بخش کاراته تربیت بدنی ویتنام در مورد دلایل انتخاب یک ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته ویتنام، گفت: این ایرانی سرمربی خوبی است و تیم ملی ایران را در پنج سال گذشته هدایت کرده است. از سوی دیگر ایران در کاراته آسیا حرف اول را می زند.

وی افزود: علاوه بر این قوانین رقابت های کاراته به سبک اروپایی تغییر یافته است و تیم ها نیز باید روش های آموزشی خود را تغییر دهند. بسیاری از تیم های کاراته جهان سرمربی های ایرانی و اروپایی را به خاطر مطابقت با تغییرات قوانین به کار می گیرند.

این مقام ورزشی ویتنام گفت: استفاده از سرمربی خارجی فقط برای بازی های آسیایی 2014 نیست، بکله در بازی های 2016 در ویتنام نیز از این سرمربی استفاده می شود.

ویتنام برای تیم ملی کاراته این کشور در سال جاری میلادی 120 هزار دلار بودجه درنظر گرفته است.

آساق**د.م**1611
کد N176625

وبگردی