آفتاب
تحولات سوریه/

پاکسازی حومه لاذقیه و بمباران حومه ادلب/گزارش "آکسفام" از آوارگان سوری

پاکسازی حومه لاذقیه و بمباران حومه ادلب/گزارش "آکسفام" از آوارگان سوری

پاکسازی حومه لاذقیه و بمباران مواضع تروریستها در حومه ادلب و گزارش سازمان "آکسفام" از آوارگان سوری مقیم اردن از جمله خبرهای امنیتی سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نیروهای ارتش سوریه در ادامه مبارزات خود علیه گروه های مسلح، شماری از مناطق تحت سیطره تروریستها را هدف قرار دادند. این عملیات در روستاهای عکو، حزیرین، الغنیمیه و الریحانیه در حومه لاذقیه صورت گرفت.

این عملیات در حالی انجام می شود که ارتش سوریه کنترل کامل مناطق اطراف مزارع "ریما" را به دست آورده است به طوری که می توان با یبرود ارتباط مستقیم برقرار کرد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه مقرهای افراد مسلح در شهر "بنش" در حومه ادلب را بمباران کردند. این حملات همچنین در "خان شیخون" نیز انجام شد و علاوه براین افراد مسلح در اردوگاه یرموک و منطقه "التضامن" نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه تونلی به طول 100 متر را در منطقه "جوبر" منهدم کردند. از سوی دیگر الجزیره به نقل از سازمان "آکسفام" گزارش داد: پس از گذشت 3 سال از آغاز بحران سوریه حدود 65 درصد از آوارگان سوری مقیم اردن نگران وضعیت خود هستند و از این موضوع که نتوانند به سوریه بازگردند بیم دارند.

در این گزارش آمده است: 78 درصد آوارگان سوری نمی دانند چه زمانی به کشور خود بازخواهند گشت. این تحقیق از هزار و 15 آواره سوری مقیم اردن به عمل آمده است. در حال حاضر حدود 600 هزار آواره سوری در اردن بسر می برند.

بسیاری از شهروندان سوریه در پی جنایات گروههای مسلح و تروریستی در این کشور که با حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی و عربی انجام می شود منازل خود را ترک کرده و به کشورهای مجاور مهاجرت کرده اند. اسکان این آوارگان در مرزهای برخی کشورها همچون اردن، ترکیه و لبنان با دشواری هایی مواجه است و این افراد در معرض سوء استفاده کشورهای میزبان قرار می گیرند.

کد N176623

وبگردی