آفتاب
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد:

تبادل و انتقال مهارت‌های بومی ایران با سایر کشورها، رسالت جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

تبادل و انتقال مهارت‌های بومی ایران با سایر کشورها، رسالت جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور در عرصه نقش آفرینی در حوزه های مهارتی، حساس‌تر شده است.

ایلنا: رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: دیپلماسی مهارتی و آموزش های فنی و حرفه ای یکی از راهکارهای تحقق "حماسه اقتصادی" است.

به گزارش ایلنا در کرج، کورش پرند، با بیان این مطلب در آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز اظهار داشت: باتوجه به ابلاغ سیاست های كلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همچنین طراحی و تدوین «نظام جامع مهارت و فناوری»، رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در عرصه نقش آفرینی در حوزه های مهارتی، حساس تر شده است.

وی با اشاره به دیپلماسی مهارت به ‌عنوان سرلوحه فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای توسعه تعاملات استانی و بین‌المللی و اشاعه فرهنگی به دیگر کشورها بیان کرد: در راستای انتقال مهارت‌های بومی کشورمان به سایر کشورها تعاملی دوسویه برقرار می‌شود و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورهای دیگر نیز بهره می‌گیریم.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با استاندار البرزمنعقد کردیم و چندین مدل جدید مهارتی را در حوزه های مختلف آموزشی و اشتغال و تولید و بازیابی را در این استان به عنوان پایلوت عملیاتی کردیم.

پرند در این جلسه دو مدل ارائه داد یکی از مدل ها به عنوان پایلوت در اشتهارد راه اندازی شده و این مرکز بزرگترین آموزش تخصصی نساجی پوشاک و دیگری آموزش سنگ های قیمتی با مدرس های داخلی و خارجی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مهارت آموزشی جویای افراد کار و اشتغال همزمان در قالب کاروزی در محیط واقعی کار ایجاد شده و در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و پرداخت حقوق و مزایای مربوطه از طریق کار آفرینی برتر کشور انجام می شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: بعد از این تفاهم ما مدلی را طراحی کردیم به عنوان طرح آموزش و اشتغال که از این طریق با توجه به کمبود منابع مالی خودشان علاوه بر آموزش تولید کننده هم باشند به عنوان نمونه این کار در اشتهارد انجام شده و تاکنون 250 نفر مشغول به کار هستند و با برنامه ریزی هایی که در این خصوص صورت گرفته هزار نفر تا 6 ماه آینده در این قسمت مشغول به کار می شوند.

نکته مهم اینجاست که در واقع در این طرح کارورزان از استان های دیگر آموزش می بینند و این کارورزان در استان خود خوشه ای جدید ایجاد کرده و تعدادی از افراد را آموزش می دهند افراد آموزش دیده در هر استان شاخه جدید ایجاد می کنند.

وی تاکید کرد تا کنون 60 نفره از افراد که اکثرا لیسانس و فوق لیسانس هستند آموزش های لازم را در این خصوص می بینند تولید داشته باشند.

وی حوزه فعالیت های طرح را در فاز نخست به صنعت پوشاک، سنگهای گران قیمت و نیمه قیمتی قالیبافی، شیلات، بازاریابی، و برند سازی با تیم 50 نفره تخصصی که کارگروه اصلی را پشتیبانی می کنند.

پرند از جمله مزایای طرح را ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار، کاهش هزینه های تولید، کیفیت بخشی به محصولات و توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.

وی اهداف این طرح را عملیاتی نمودن سیاست های کلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی و استفاده از کارآفرینان برتر کشور و حذف فاصله آموزش و اشتغال دانست.

کد N176579

وبگردی