آفتاب

نشست کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان شکست خورد

نشست کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان شکست خورد

رسانه های لبنانی از بی نتیجه ماندن نشست اعضای کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان و دست نیافتن آنها به توافق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان روز سه شنبه  به ریاست "تمام سلام" نخست وزیر این کشور برگزار شد و بدون دستیابی به نتیجه ای به پایان رسید.

بحث و رایزنی درباره بندهای مختلف این بیانیه توسط اعضای کابینه بی نتیجه ماند و اعضا نتوانستند در این زمینه به توافق خاصی دست یابند.

"سجعان قزی" وزیر کار و عضو این کمیته پس از پایان این نشست گفت: مذاکرات در فضایی آرام و منطقی برگزار شد و هر کدام از اعضا آزادانه نظر خود را بیان کردند.

الجزیره نیز در این باره گزارش داد: اعضا کمیته تدوین بیانیه وزارتی لبنان در دهمین نشست خود در این باره که روز گذشته برگزار شد  نتوانستند درباره معادله اصلی این بیانیه و بند مقاومت به توافق برسند و شورای وزارتی قرار است، بار دیگر فردا (پنج شنبه) نشستی را برای اتخاذ تصمیمی مناسب در این مورد برگزار کند.

" میشل سلیمان " رئیس جمهوری لبنان  پیشتر معادله " ارتش، مقاومت و مردم " را معادله ناکار آمد توصیف کرده و معادله جدیدی را ارائه کرده بود که بیان این اظهارات از سوی وی اعتراضات و واکنشهای مختلفی را از سوی گروههای مختلف در پی داشته است. بیشتر گروهها و شخصیتهای سیاسی و مذهبی لبنان با انتقاد از رویکرد میشل سلیمان و جریان 14 مارس درباره بیانیه وزارتی، درباره هرگونه تلاش برای حذف مقاومت از این بیانیه هشدار داده اند.

کد N176385

وبگردی