آفتاب
با تصویب مجلس؛

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی مشخص شد

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ای از قانون مالیات های مستقیم نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی مازاد بر مبلغ تعیین شده معافیت مالیاتی در بودجه سنواتی را تا 7برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد تعیین کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.





نمایندگان با تصویب ماده ای از این قانون مقرر کردند میزان معافیت مالیات درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع هر ساله در قانون بودجه سنواتی مشخص شود.





علاوه بر این با اصلاح ماده دیگری از این لایحه مقرر شد نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور در ماده 84 این قانون و تا 7 برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد آن 20 درصد است.





نمایندگان مجلس علاوه بر این با اصلاح ماده دیگری از این لایحه مقرر کردند پرداخت هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی باشند، با عنوان حق مشاوره، حق حضور در جلسات، حق التدریس، حق التحقیق،حق پژوهش پرداخت می کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده 84 این قانون مشمول مالیا مقطوع به نرخ 10 درصد می باشد.





کارفرمایان موظفند در موقع پرداخت یا تخصیص مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین شده با اعلام مشخصات دریافت کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند در صورت تخلف مسئول پرداخت مالیات و جرائم متعلق خواهند بود.





سایر موارد به پیشنهاد سازمان امورمالیاتی کشور و تصویب وزیر اقتصاد به عناوین فوق اضافه شده و از اول سال پس از تصویب و انتشار در روزنامه های کثیر الانتشار به مورد اجرا گذارده می شود.





نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده دیگری از این قانون مقرر کردند در مواردی که پرداخت کنندگان حقوق، مالیات متعلقه را در موعد مقرر نپردازند یا کمتر از میزان واقعی پرداخت نمایند اداره امور مالیاتی ذی صلاح مکلف است مالیات متعلق را به انضمام جرایم موضوع این قانون محاسبه و از پرداخت کنندگان حقوق که در حکم معدی می باشند به موجب برگ تشخیص با رعایت مهلت مقرر در ماده 157 این قانون مطالبه کنند.



کد N176375

وبگردی