آفتاب

ارتش سوریه بخش‌هایی از شهر استراتژیک یبرود را آزاد کرد

ارتش سوریه بخش‌هایی از شهر استراتژیک یبرود را آزاد کرد

ارتش سوریه بامداد امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که بخش‌هایی از شهر استراتژیک یبرود در نزدیکی دمشق را به کنترل کامل خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده مزارع ریما در شمال شهر استراتژیک یبرود را به کنترل کامل خود درآورد.

همچنین این منبع اعلام کرد: در جریان عملیات گسترده ارتش در اطراف پایتخت، نیروهای دولتی موفق شدند ده‌ها تن از شورشیان مسلح را به هلاکت برسانند.

عملیات گسترده ارتش سوریه در شهر یبرود و دیگر مناطق اطراف دمشق بیش از یک ماه است که آغاز شده، یبرود یکی از شهرهای استراتژیک سوریه در کوهستان‌های قلمون است که یکی از مناطق اصلی حضور شورشیان مسلح در اطراف دمشق محسوب می‌شود.

در همین راستا درگیری‌ها میان ارتش سوریه با گروه‌های تکفیری در شهر دوما در غوطه شرقی دمشق به شدت ادامه دارد که بنا به گفته منابع سوری این درگیری‌ها ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر، منابع مخالف سوری اعلام کردند که گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش شهرک الشیوخ در اطراف شهر حلب را به کنترل خود درآوردند.

بنا بر این گزارش، شبه نظامیان افراطی پس از اشغال منطقه الشیوخ در نزدیکی مرزهای ترکیه، بیش از 20 تن را اعدام کردند.

انتهای پیام

کد N176282

وبگردی