آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

ابراهیم جعفری: عجله‌ای برای حل مسئله اروندرود نداریم

ابراهیم جعفری: عجله‌ای برای حل مسئله اروندرود نداریم

نخست وزیر پیشین عراق بر حل و فصل مسئله اروندرود در فضای خوب و برادرانه تاکید کرد.

نخست وزیر پیشین عراق بر حل و فصل مسئله اروندرود در فضای خوب و برادرانه تاکید کرد.

ابراهیم الجعفری در حاشیه همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مذاکرات ایران و عراق بر سر مسئله اروندرود گفت: تاکنون این مذاکرات به نتیجه نرسیده است اما برای ما این مسئله یک بحران به شمار نمی‌رود که نیازمند تسریع در روند آن باشیم.

وی افزود: مهم این است که این مسئله به شکل درستی حل و فصل شود و در آن حقوق دو کشور براساس معاهدات بین المللی رعایت شود. ما معتقدیم ایران همسایه ما است و همواره پشتیبان ما بوده است به ویژه اینکه ایران امروز، ایران دوره شاه نیست و ایرانی است که به مسئله حقوق بشر و حقوق همسایگانش توجه دارد. در مسئله گفته شده بحرانی وجودی ندارد که بخواهد به مرور بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد برعکس مبادلات تجاری،‌خدماتی و زائران بین دو کشور وجود دارند. از این رو فکر می‌کنم این مسئله باید حل و فصل شود اما ما عجله‌ای برای این مسئله نداریم و دوست داریم که این امر در فضای خوب و برادرانه حل شود تا پیامدهای منفی به دنبال نداشته باشد.

جعفری درباره اختلافات سیاسی در کشورش بیان کرد: اختلافات وجود دارد و انتظاری هم نیست در عراق یا دیگر کشورها اختلافات از این دست وجود نداشته باشد ما سعی می کنیم این اختلافاتی را که به روشی که کشور را از بحران دور کند اداره کنیم.

انتهای پیام

کد N176247

وبگردی