آفتاب

بشار اسد: آمریکا و غرب به دنبال شراکت واقعی برای صلح نیستند

بشار اسد: آمریکا و غرب به دنبال شراکت واقعی برای صلح نیستند

رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از پارلمان‌ روسیه، آمریکا و غرب را به تلاش برای برهم زدن ثبات کشورهایی که با سیاست‌های غرب همراه نیستند، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه روز سه‌شنبه در دیدار با هیاتی از پارلمان روسیه گفت: نقش روسیه در جهان امروز نقشی اساسی است چرا که مسکو پس از سال‌های طولانی تک قطبی بودن جهان و سلطه یک گروه خاص بر قدرت، توانست توازن را به عرصه بین‌الملل بازگرداند.

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین اعلام کرد که ملت سوریه از مواضع مسکو در حمایت از پایداری ملت سوریه تشکر می‌کند.

اسد در ادامه تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی به دنبال شراکت واقعی برای صلح نیستند بلکه به دنبال کشورهایی هستند که آنها را تحت سلطه خود درآورده و وادار به اجرای دیکته‌هایشان کنند لذا برای برهم زدن ثبات کشورهایی که در برابر آنها زانو نمی‌زنند، تلاش می‌کنند.

اعضای هیات پارلمان روسیه نیز به نوبه خود ضمن اشاره به روابط تاریخی بین دو ملت روسیه و سوریه تاکید کردند: ملت روسیه از همان ابتدا درک کردند جنگی که آغاز شده در حقیقت استقلال سوریه و وحدت و تمدن آن را هدف قرار داده است.

هیات پارلمانی روسیه علاوه بر این مدرک افتخاری آکادمی علوم پتر کبیر و یک مدال تقدیر را به خاطر دفاع از منافع کشور و تلاش در تقویت قدرت‌های دفاعی سوریه و تقویت روابط میان روسیه و سوریه به اسد تقدیم کردند.

انتهای پیام

کد N176207

وبگردی