آفتاب
سلطانی صبور:

راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، همگرایی همه دستگاه‌هاست

راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، همگرایی همه دستگاه‌هاست

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مردم در سال 92 حماسه سیاسی را خلق کردند، گفت: باید تلاش شود حماسه اقتصادی و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی تحقق یابد گرچه افق روشن است اما هنوز اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مردم در سال 92 حماسه سیاسی را خلق کردند، گفت: باید تلاش شود حماسه اقتصادی و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی تحقق یابد گرچه افق روشن است اما هنوز اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

عطاءالله سلطانی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از شرایط سیاسی سال 92 اظهار کرد: سال 92 با مطالبه مقام معظم رهبری در دو محور یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی آغاز شد، ملت حماسه سیاسی را آفریدند که یکی از بزرگترین تحولات در این سال رقم خورد.

وی افزود: انتظار می‌رفت حماسه اقتصادی نیز رقم بخورد اما علی‌رغم رویکرد خوبی که صورت گرفت، حماسه اقتصادی، به اندازه حماسه سیاسی نتوانست موفق شود.

نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه در این زمینه دولت، مجلس و قوه قضائیه باید تلاش‌های خود را انجام دهند، ادامه داد: در این راستا موضوع اقتصاد مقاومتی با سیاست‌های کلی رهبری ابلاغ شد و اما تا کنون کار خاصی انجام نشده است.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ابتدا باید پالایشی صورت گرفته، نقشه راه و اهداف مشخص شود و بدانیم که دقیقا به دنبال چه چیزی هستیم و چه می‌خواهیم البته کاری که در این خصوص امکان عملیاتی شدن می‌تواند داشته باشد احتمالا به سال بعد موکول می‌شود.

نماینده مردم رزن در مجلس با تاکید بر اینکه راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی همگرایی و مجاهدت تمامی دستگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر همه باید مجاهدت کنند تا حماسه اقتصادی خلق شود گرچه افق آن روشن است اما هنوز خلق نشده است.

سلطانی صبور در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که در بعد سیاست خارجی انجام شد، اظهار کرد: البته در این زمینه نیز ابهاماتی وجود دارد که دولت باید پاسخ دهد و شفاف‌سازی کند.

وی تصریح کرد: در زمینه سیاست خارجی فعالیت خوبی در کشور شروع شده و پیشرفت داشته و افق هم روشن است گرچه نواقصی وجود دارد اما باید تلاش کنیم آنها را رفع کنیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه نیاز به همگرایی میان قوای سه گانه بیش از پیش وجود دارد گفت: در سال 92 موارد تلخی هم وجود داشت که اتفاق افتاد مانند گروگانگیری 5 مرزبان کشورمان که باید تلاش شود این موضوع حل شود و دیگر شاهد موارد این چنینی نباشیم.

نماینده مردم رزن در مجلس یادآور شد: همچنین شاهد خیزش برخی از عناصر انحرافی در احزابی که منحل شده‌اند بوده‌ایم و این گروه‌ها احساس کردند که فضا باز شده است در حالی که فضا باز است اما برای نیروهای درون نظام و آنهایی که علیه ارزش‌های نظام کاری انجام داده‌اند نباید اجازه داد که فعالیت‌شان را شروع کنند و باید این فضا برایشان مسدود شود.

انتهای پیام

کد N176179

وبگردی