آفتاب

سومین اردوگاه پناهندگان سوری در اردن بزودی آماده خواهد شد

سومین اردوگاه پناهندگان سوری در اردن بزودی آماده خواهد شد

نیویورک ،ایرنا- کمیساریای حقوق بشرسازمان ملل اعلام کرد که تاسیس سومین اردوگاه پناهندگان سوری در اردن تا تاریخ 30 آوریل امسال به پایان خواهد رسید و گنجایش 130 هزار نفر از این پناهندگان را خواهد داشت.

به گزارش ایرنا ادرین ادواردز سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اطلاع داد که تا پایان ماه آوریل امسال اردوگاهی با نام ازرق در صد کیلومتری امان پایتخت اردن بر پا خواهد شد و مسئولین این نهاد از هم اکنون سرگرم مقدمات انتقال پناهندگان سوریه به این اردوگاه هستند.

وی با اشاره به این که در هفته های گذشته شاهد عبور روز افزون پناهندگان سوری از مرز های این کشور و ورود به کشور هایی همچون اردن ، لبنان و ترکیه بوده ایم تاکید کرد که بر پایی بموقع این اردوگاه کمک زیادی به اسکان این پناهندگان خواهد کرد.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر اظهار کرد که بیشتر پناهندگانی که در این اردوگاه اسکان خواهند گرفت کسانی هستند که به امید پیوستن به افراد خانواده و عزیزان خود از سوریه خارج شده اند .

ادواردز افزود که خروج پناهندگان بیشتر سوری و ورود آن ها به اردن دشواری هایی را برای مسئولین اردوگاه های دیگر و بخصوص اردوگاه زعتری ایجاد کرده که با راه اندازی اردوگاه ازرق بخشی از این دشواری ها از میان برداشته خواهد شد.

بنا بر آخرین گزارش های سازمان ملل در حال حاضر 584 هزار پناهنده سوری برای اسکان در اردوگاه های اردن نام نویسی کرده اند که تا کنون فقط 20 در صد از آن ها در اردوگاه های ویژه پناهندگان اسکان یافته و بقیه بصورت پراکنده در نقاط دیگر این کشور بسر می برند.

اروپام 2253 **1908
کد N176140

وبگردی