آفتاب

رییس ستاد کل نیروهای مسلح: رهنمودهای رهبری همواره راهگشا هستند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح: رهنمودهای رهبری همواره راهگشا هستند

خرمشهر - ایرنا - رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره راهگشا هستند.

سرلشگر ˈسیدحسن فیروزآبادیˈ شامگاه سه شنبه در ˈهمایش ملی راهیان نورˈ در محل پادگان شهید باکری خرمشهر افزود: مقام معظم رهبری در دوران جنگ تحمیلی در یک عملیات در سوسنگرد تعدادی از رزمندگان را که در محاصره دشمن قرار داشتند نجات دادند.

وی با اشاره به ابلاغ فرمان امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری به استانداران و نجات رزمندگان از محاصره دشمن اظهار داشت: در همین زمان بنی صدر ملعون مانع حضور یکی از یگانهای ارتش برای نجات رزمندگان شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مقام معظم رهبری از روز سوم جنگ به عنوان رزمنده در جبهه حضور یافتند و به ساماندهی نیروهای مردمی و فرماندهی جنگهای نامنظم مشغول شدند.

وی ادامه داد: آیت الله خامنه ای با خطبه های دشمن شکن خود در نماز جمعه تهران شور و حرکت را به دل مردم عاشق انقلاب تزریق کرد.

سرلشگر فیروز آبادی در ادامه گفت: صدام تصور می کرد در مدت سه روز از خوزستان به عراق می رسد اما رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی ایستادند و به خاک میهن اسلامی و امام زمان(عج) وفای عهد کردند.

وی همچنین به ثبت ˈروز ملی راهیان نورˈ در خرداد ماه گذشته در سازمان میراث فرهنگی اشاره و بیان کرد: 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به ˈروز ملی راهیان نورˈ نامگذاری شد.

همایش ملی راهیان نور در پی تصویب ˈروز ملی راهیان نورˈ در شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور مسوولان کشوری و لشگری برگزار شد.

رونمایی از چند اثر در حوزه راهیان نور، امضای تفاهم نامه همکاری راهیان نور با دستگاه های مرتبط، تجلیل از شهدای خادم و جهادگر عرصه فرهنگی کشور و برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور به مدت ۱۰ شب با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان، خانواده های شهدا، ایثارگران و علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه های همایش ملی راهیان نور در خرمشهر است.ک/2

3377/7279
کد N176117

وبگردی