آفتاب

پلیس مالزی سه خارجی را با شلیک گلوله کشت

پلیس مالزی سه خارجی را با شلیک گلوله کشت

کوالالامپور- ایرنا- پلیس مالزی سه تبعه خارجی را که مدعی است مسلح بوده اند، با شلیک گلوله کشت.

به گزارش ایرنا، پلیس مالزی مدعی است این سه مرد مسلح بخشی از یک باند سرقت بوده اند و پلیس در شهر ˈسونگای پتانیˈ ایالت کداح آن ها را کشته است.

معاون رییس پلیس ایالت کداح گفت که این افراد هنگام نزدیک شدن پلیس به آنها با خودرو اقدام به فرار می کنند.

به نوشته روز چهارشنبه روزنامه استار، ˈاحمد ابراهیمˈ افزود: نیروهای نظامی در دفاع از خود این سارقان را مورد حمله قرار دادند که در این حمله این سه مرد کشته شدند.

وی افزود: هویت این سه مرد تاکنون مشخص نشده است اما احتمال دارد که این افراد غیرمالزیایی باشند.

ˈخالد ابوبکرˈ سربازرس پلیس مالزی، ˈاقدام موفقیت آمیز پلیس مالزی در کشتن افراد این باند سرقتˈ را تبریک گفته است.

رسانه های مالزی طی سال های اخیر سعی در بزرگ کردن جرایم اتباع دیگر کشورها در مالزی دارند و این موارد به عنوان تیتر و اخبار مهم رسانه های این کشور منتشر می شود.

این در حالی است که براساس آمار رسمی دولت مالزی و برخلاف باور جامعه این کشور بیش از 80 درصد جرایم توسط شهروندان مالزیایی صورت می گیرد.

گفته می شود بیش از سه میلیون کارگر خارجی به صورت قانونی و غیرقانونی در این کشور 30 میلیونی فعالیت می کنند و مالزی سالانه پذیرای حدود 28 میلیون گردشگر خارجی است.

پلیس مالزی در مواردی اعلام کرده است شهروندان مالزیایی به عمد و با تقلید لهجه تلاش می کنند خود را افراد خارجی و شهروند اندونزیایی قلمداد کنند.

از سوی دیگر ˈوان جنیدی تانکو جعفرˈ معاون وزیر کشور مالزی اخیرا به خارجی های ساکن مالزی هشدار داد و گفت که این افراد باید با مسوولان دولتی مالزی دچار چالش نشوند.

وی گفت که پلیس با خشونت از هر نوع به ویژه در مقابل نیروهای امنیتی به صورت جدی برخورد می کند.

امنیت از مواردی است که اکنون در مالزی با علامت سوال مواجه شده است. براساس برخی آمارها در دو ماه اول سال جاری میلادی به طور میانگین روزانه یک نفر در مالزی به قتل رسیده است.

شش هزار سرقت با استفاده از موتورسیکلت و بیش از 900 مورد ارعاب در این مدت در مالزی ثبت شده است و این آمار در حال افزایش است.

آساق**د.م**1611
کد N176080

وبگردی