آفتاب

پایان اجلاس مشورت سیاسی خلق چین/ حدود شش هزار پیشنهاد تصویب شد

پایان اجلاس مشورت سیاسی خلق چین/ حدود شش هزار پیشنهاد تصویب شد

پکن - ایرنا - اجلاس سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بالاترین ارگان رایزنی این کشور روز چهارشنبه با تصویب پنج هزار و 875 پیشنهاد به کار خود پایان داد.

شواهد خبرنگار ایرنا حاکی است که تدابیر امنیتی در سطح شهر پکن پایتخت چین روز چهارشنبه و در روز پایانی اجلاس سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین به مراتب از روزهای گذشته شدیدتر بود و پلیس بسیاری از خودروها را مورد بازرسی قرار می داد.

افزایش تدابیر امنیتی در پکن پس از آن تشدید شده است که چندی پیش در شهر کونمینگ در جنوب غرب چین شماری سیاهپوش به مردم در یک ایستگاه قطار حمله کرده و 29 نفر را با ضربات چاقو کشتند.

بالاترین ارگان رایزنی چین روز چهارشنبه در میان این تدابیر شدید امنیتی به کار خود پایان داد. ˈیو جینگ شونگˈ ریاست این کنفرانس را که در تالار بزرگ خلق پکن برگزار شد، برعهده داشت.

بیشترین بخش از پنج هزار و 875 پیشنهاد تصویب شده در این اجلاس سالانه چین مربوط به اصلاحات و روند رفاه مردم و نگرانی های شهروندان چینی در باره فساد مالی و آلودگی بوده است.

یکهزار مورد از پیشنهادهای مصوب این اجلاس مربوط به اصلاحات و تعمیق آن و یکهزار مورد دیگر آن در باره توسعه اقتصادی است.

ˈلی که چیانگˈ نخست وزیر چین در نخستین روز از اجلاس کنگره ملی خلق چین، رشد اقتصادی این کشور رادر سال 2014 میلادی هفت و نیم درصد اعلام کرد.

یکهزار و 500 مورد از پیشنهادهای مورد بررسی مربوط به بهبود استانداردهای زندگی مردم و 600 مورد دیگر آن هم در باره مبارزه با آلودگی است.

پیشنهادهایی هم در باره مدرن سازی ارتش، توسعه توانایی دفاعی چین، مبارزه با فساد مالی، توجه به ارزش های فرهنگی و اخلاقی در این کشور و تحکیم وحدت در چین به تصویب رسید.

کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین این پیشنهادهای مصوب را برای بررسی و تصویب نهایی در اختیار اجلاس کنگره ملی خلق چین قرار می دهد.

کنگره ملی ( پارلمان ) برخی از این مصوبات را در اختیار سازمان های ذی ربط قرار داده و بخشی را نیز به قانون تبدیل می کند.

اجلاس های 10 روزه کنگره ملی و کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بزرگترین رویدادهای سیاسی این کشور هر سال در اسفند ماه برگزار می شود.

آساق ** 2100 **1611
کد N176064

وبگردی