آفتاب
کنفدراسیون فوتبال آسیا

سپاهان براساس پیشینه ها در مقابل الهلال دست بالاتر را دارد

سپاهان براساس پیشینه ها در مقابل الهلال دست بالاتر را دارد

کوالالامپور - ایرنا - تیم های سپاهان ایران و الهلال عربستان پس از رویارویی در سال 2011، عصر امروز بار دیگر در هفته دوم لیگ فوتبال قهرمانان باشگاه های آسیا در فولادشهر اصفهان با هم دیدار می کنند.

به گزارش ایرنا، نشست مطبوعاتی ˈزلاتکو کرانچارˈ سرمربی تیم فوتبال سپاهان ایران و ˈسامی الجابرˈ سرمربی تیم فوتبال الهلال عربستان عصر روزسه شنبه برگزار شد.

بخش رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه اعلام کرد تیم سپاهان اصفهان دهمین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند،در حالی که الهلال برای نهمین بار در این مسابقات حاضر شده است.

در پیشینه بازی های دو تیم، سپاهان دست بالاتر را دارد چرا که در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2011 توانست الهلال را در ریاض با نتیجه دو بر یک شکست دهد و در فولادشهر با این تیم یک بر یک مساوی کند.

باخت چهار بر یک سپاهان به الاهلی در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، نخستین شکست خانگی سپاهان در برابر تیم های عربستانی بود، در حالی که آنها در 9 بازی گذشته خود در برابر این تیم ها 9 پیروزی و دو تساوی به دست آورده بودند.

مهدی شریفی، مهاجم سپاهان که تاکنون در لیگ، هفت گل برای این تیم زده است در نخستین بازی سپاهان در لیگ قهرمانان نیز پایش را به گلزنی باز کرد.

شریفی و بولکو، مهمترین مهره های سپاهان در بازی نخست این تیم مقابل السد قطر بودند.

الهلال از 6 حضور آخر خود در ایران سه بازی را برده است. آنها فصل قبل هم استقلال را در ورزشگاه آزادی یک بر صفر شکست دادند.

الهلال سابقه خوبی در نتیجه گرفتن در دور گروهی دارد. آنها از سال 2007 در بازی های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا 10 بازی را برده اند و فقط دو بازی را واگذار کرده اند.

نصیر الشمرانی که پیش از این برای الشباب 15 گل در رقابت های لیگ قهرمانان زده بود امسال در الهلال هم شروع خوبی داشته است و در بازی گذشته این تیم هر دو گل الهلال را در تساوی دو بر دو مقابل الاهلی به ثمر رساند تا خطرناک ترین مهاجم الهلال شناخته شود.

پیش از بازی های دور دوم گروهی، شمرانی و دو نفر دیگر در صدر جدول گلزنان هستند.

الهلال اخیرا با برد سه بر یک تواسنت به یک چهارم نهایی جام پادشاهی عربستان راه یابد.

آساق**د.م**1611
کد N176060

وبگردی