آفتاب

نوری مالکی: ارتش عراق با تروریسم مبارزه می‌کند

نوری مالکی: ارتش عراق با تروریسم مبارزه می‌کند

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد، ارتش این کشور با تروریسم و شبه‌نظامیان در همه مناطق کشور مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، در حالی که ارتش عراق به مبارزه با تروریسم و شبه‌نظامیان می‌پردازد، برخی طرف‌ها سعی دارند روند فعالیت سیاسی و قانونگذاری را متوقف کنند.

وی از این که شرکای سیاسی بغداد حزب بعث را محکوم نمی‌کنند، ابراز تأسف کرد و گفت: آن‌ها با وجود این که در روند سیاسی مشارکت دارند، پوششی برای حزب بعث فراهم و از آن حمایت می‌کنند.

نوری مالکی اظهار کرد: بسیاری از شرکای روند سیاسی هنوز جرأت ندارند به بهانه‌های مختلف، از آن مرحله و جنایت در آن و حزب بعث سخن بگویند. تاکنون شرکا در روند سیاسی حزب بعث را محکوم نکرده‌اند و زمانی که به محکومیت جنایات بعث می رسند، تعلل می کنند و طفره می‌روند و اگر هم آن‌ها را محکوم کنند به طور کلی محکوم می‌کنند و اگر درباره علت این موضع سوال کنیم، می‌گویند می‌ترسیم.

نخست‌وزیر عراق همچنین در سخنان خود از وجود برخی طرف‌ها پرده برداشت که سعی دارند روند فعالیت سیاسی و قانونگذاری را دچار وقفه کنند.

وی در عین حال تأکید کرد، ارتش عراق با تروریسم و شبه‌نظامیان در همه مناطق کشور مبارزه می‌کند.

نوری مالکی گفت: در همه مناطق با آن‌ها مبارزه کرده‌ایم و بین کسانی که سلاح حمل و علیه نظام اقدام می‌کنند و زنان و مردان و کودکان را می‌کشند چه سنی باشند چه شیعه، تفاوت قائل نمی‌شویم و القاعده یا شبه‌نظامیان در نظر ما یکی هستند. باید دولت قانون و دولت مبتنی بر نهادها را برپا کنیم.

انتهای پیام

کد N175994

وبگردی