آفتاب

روسیه: کمک مالی آمریکا به اوکراین غیرقانونی است

روسیه: کمک مالی آمریکا به اوکراین غیرقانونی است

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمک مالی یک میلیارد دلاری آمریکا به رژیم اوکراین غیرقانونی است زیرا با قوانین داخلی آمریکا مغایرت دارد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات امروز رییس جمهوری مخلوع اوکراین که گفته بود رژیم حاکم بر اوکراین غیرقانونی است و آمریکا حق ندارد به آن کمک مالی کند، گفته شده است: همان طور که ویکتور یانوکوویچ اعلام کرد کمک مالی یک میلیارد دلاری آمریکا به حکومت کنونی اوکراین مغایر با قوانین داخلی آمریکا است.

در بیانیه یادآوری شده است: مطابق با اصلاحیه ای که چند سال پیش در قانون سال 1961 میلادی آمریکا در مورد کمک های مالی این کشور به کشورهای دیگر تصویب شده است، ارائه کمک مالی به هر دولتی که بر اثر سرنگونی رییس جمهوری قانونی کشور یا کودتای نظامی بر سر کار آمده باشد، ممنوع است.

در بیانیه گفته شده است: به این ترتیب بر اساس تمام معیارها، تخصیص کمک مالی به رژیم غیرقانونی (اوکراین) که از طریق زور قدرت را غصب کرده باشد غیرقانونی است و از چارچوب قوانین آمریکا خارج می شود.

وزارت خارجه روسیه یادآوری کرده است: با توجه به موضعی که واشنگتن در مساله اوکراین اتخاذ کرده است بعید است که این واقعیت عینی را بپذیرند.

در بیانیه اضافه شده است: دولت آمریکا همچنان از فعالیت های افراط گرایان در اوکراین که به افراد مخالف ایده های خود اعلام جنگ کرده اند و فشارها را بر روس تباران افزایش می دهند، چشم پوشی خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده است: افرادی که در آمریکا تصمیم گیری می کنند باید در مورد عواقب چشم پوشی و اغماض در مورد عناصر فاشیست در اوکراین و کمک مالی به آنها تامل کنند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به تازگی از تصمیم دولت این کشور برای ارائه کمک یک میلیارد دلاری به حکومت جدید اوکراین خبر داد.

ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری مخلوع اوکراین امروز در نشستی خبری در شهر راستف-نادانو روسیه خطاب به دولت آمریکا گفت: قوانین بین المللی اجازه نمی دهد به کسانی که حکومت قانونی یک کشور را سرنگون کرده اند، کمک مالی کرد.

وی اضافه کرد: بنابر این دولت آمریکا حق ندارد کمک مالی یک میلیارد دلاری در اختیار اوکراین قرار دهد.

یانوکوویچ گفت: به عنوان رییس جمهور قانونی اوکراین از کنگره آمریکا به صورت رسمی درخواست خواهم کرد به رژیم اوکراین کمک مالی نکند.

اروپام/2242**518 ** شبس 1551
کد N175989

وبگردی