آفتاب

احتمال سقوط هواپیمای مالزی در تنگه ملاکا

احتمال سقوط هواپیمای مالزی در تنگه ملاکا

کوالالامپور – ایرنا – یک مقام نظامی مالزی بار دیگر روز سه شنبه احتمال داد هواپیمای ناپدید شده مسافربری این کشور مسیر خود را تغییر داده و در تنگه ملاکا سقوط کرده باشد.

به گزارش ایرنا، رسانه های مالزی اعلام کردند با توجه به اطلاعات دریافتی از رادارها امکان تغییر مسیر هواپیما وجود دارد.

بنابراین گزارش، نیروهای نظامی مالزی گفتند از طریق رادار مسیر پرواز هواپیمای ناپدیدشده را تا محدوده تنگه ملاکا ردیابی کرده اند.

فرمانده نیروی هوایی مالزی روز یکشنبه نیز از امکان تغییر مسیر هواپیما خبر داده بود.

وی گفته بود اقدامی که انجام داده ایم بررسی داده های ثبت شده رادار است. پس از بررسی این داده ها متوجه شدیم امکان بازگشت هواپیما به مسیر اصلی وجود دارد.

دو روز پس از مصاحبه ˈرودزالی داودˈ با خبرنگاران، عصر امروز بار دیگر رسانه های مالزی به نقل از یک مقام نظامی از تغییر مسیر هواپیما به تنگه پرتردد ملاکا خبر دادند. وی گفته است که هواپیما در این مسیر از ارتفاع خود کاسته است.

تنگه ملاکا با محل جستجوی تیم های بین المللی فاصله دارد.

چهار نفر طی دو روز گذشته در تماس با پلیس مالزی مدعی شده اند هواپیما را در ارتفاع پایین و در حال سقوط مشاهده کرده اند.

مکان برخی از این افراد در نزدیکی تنگه ملاکا بوده است.

تنگه ملاکا آب راهی در میان سوماترا و شبه جزیره مالایا است. این تنگه دریای آندامان در اقیانوس هند را به دریای چین جنوبی در اقیانوس آرام متصل می کند.

سنگاپور در جنوبی ترین نقطه این تنگه قرار دارد.

پرواز ام. اچ 370 مالزی با 239 مسافر بامداد روز شنبه یکساعت پس از بلندشدن از باند فرودگاه کوالالامپور و پس از ورود به حریم هوایی ویتنام ناپدیدشد.

جستجو برای یافتن این هواپیمای بویینگ 777 با حضور نیروهای امداد و نظامی 10 کشور در منطقه ای که هواپیما ناپدیدشده است در چهارمین روز ادامه یافت و تاکنون اثری از آن یافت نشده است.

آساق**د.م**1611
کد N175800

وبگردی