آفتاب

رهگیری هواپیمای مالزیایی در تنگه مالاکا/ موبایل مسافران زنگ خورد

رهگیری هواپیمای مالزیایی در تنگه مالاکا/ موبایل مسافران زنگ خورد

رهگیری هواپیمای مالزیایی در تنگه مالاکا، زنگ خوردن تلفن همراه مسافران چینی و گسترش دامنه عملیات جستجوی هواپیما از جمله خبرهای مرتبط در این باره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز از رهگیری هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی با استفاده از رادار در منطقه ای به نام تنگه مالاکا خبر داد که یکی از بزرگترین کانالهای کشتیرانی در امتداد سواحل غربی مالزی بوده و این مکان صدها کیلومتر دورتر از جایی است که هواپیما ارتباط خود را با مرکز کنترل از دست داده است.

همزمان با تبدیل خبر مفقود شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی به خبر اول رسانه های خارجی، ایندیپندنت خبر جالبی را درباره این هواپیما منتشر کرد که بازتاب گسترده ای را در رسانه ها به همراه داشت و آن افشای زنگ خوردن تلفن همراه مسافران چینی و خدمه و خلبان هواپیما بود که مقامات مالزی و چینی در حال بررسی این موضوع هستند.

خبر مهم دیگر در این رابطه گسترش دامنه عملیات جستجوی مالزی و کشیده شدن دامنه این عملیات به سواحل غربی و تصمیم مقامات چینی برای استفاده از 10 ماهواره، ناو و کشتی های ویژه جستجوی دریایی با بیش از 300 نفر به منطقه سقوط احتمالی هواپیمای مالزیایی است.

خبر دیگر اینکه خالد ابوبکر، رئیس پلیس ملی مالزی اعلام کرد که یکی از دو مسافر هواپیمای مفقود شده مالزیایی که یک جوان 19 ساله بوده و گذرنامه جعلی داشته و عضو سازمانهای تروریستی نیست.

رئیس پلیس ملی مالزی با اشاره به ادامه تلاشها برای یافتن هواپیمای مفقود شده گزارشها را درباره وقوع یک حمله تروریستی به عنوان یک علت احتمالی ناپدید شدن هواپیما رد نکرد.

اینترپل (پلیس بین الملل) پس از مشخص شدن هویت دو جوان ایرانی حاضر در جمع مسافران هوایپمای مسافری مفقود شده، اقدام به انتشار تصاویر آنها کرد.

بر اساس اخبار موجود این دو جوان مهاجر بوده و برای پناهنده شدن به آلمان، قصد داشتند تا از طریق مالزی به چین و سپس آلمان بروند. این دو جوان ایرانی که هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست، "پوریا نورمحمد مهرداد" و "دلاور سید محمدرضا" نام دارند. بر اساس اخبار موجود پوریا جوانی 19 ساله است.

روز گذشته رسانه های غربی هیاهوی زیادی را در خصوص اینکه استفاده کنندگان از پاسپورت های سرقتی ایرانی بوده اند به راه انداخته و در مورد اینکه هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی، هدف یک عملیات تروریستی قرار گرفته داستان سرایی کرده بودند اما پلیس مالزی امروز سه شنبه اعلام کرد که افراد استفاده کننده از پاسپورت سرقتی ایرانی بوده اند که به دنبال پناهندگی در کشورهای اروپایی بوده اند.

روز 17 اسفند یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین در هنگام پرواز بر فراز دریای چین جنوبی ناپدید شد. با گذشت سه روز از این حادثه هنوز هیچ نشانه ای از این هواپیما پیدا نشده است. در حال حاضر به غیر از ناوگان ویتنام، بیست و دو هواپیما و چهل کشتی از کشورهای تایلند، سنگاپور، اندونزی، چین و آمریکا در منطقه به جستجو مشغول هستند.  روز 17 اسفند یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین در هنگام پرواز بر فراز دریای چین جنوبی ناپدید شد. با گذشت سه روز از این حادثه هنوز هیچ نشانه ای از این هواپیما پیدا نشده است. در حال حاضر به غیر از ناوگان ویتنام، بیست و دو هواپیما و چهل کشتی از کشورهای تایلند، سنگاپور، اندونزی، چین و آمریکا در منطقه به جستجو مشغول هستند.

کد N175596

وبگردی