آفتاب

نایب رئیس کمیسون امنیت ملی: عوامل دیدار اشتون با محکومان فتنه باید پاسخگو باشند

نایب رئیس کمیسون امنیت ملی: عوامل دیدار اشتون با محکومان فتنه باید پاسخگو باشند

تسنیم نوشت:

نایب رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس گفت: عوامل اصلی دیدار خانم اشتون با محکومان فتنه باید در برابر ملت پاسخگو باشند و پشت پرده آن را تبیین کنند.

منصور حقیقت‌پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: قرار است مجلس در این زمنیه تصمیم قاطعی را در برخورد با عوامل این دیدار بگیرد که انتظار می‌رود وزارت اطلاعات، کشور و امور خارجه در این زمینه با حضور در مجلس و تببین این موضوع واقعیت‌ها را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه انجام این سفر با مقاصدی غیر از رایزنی‌های دیپلماسی و حل مشکلات احتمالی در توافق‌نامه ژنو بی‌نتیجه و بی‌ثمر است، گفت: سران اتحادیه اروپا گویی فراموش کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران دارای خط قرمزهای مشخص است که هیچ کس حق ندارد این خط قرمز را ندیده گرفته و زیر پا بگذارد بلکه قرار است هر سفر در قالب قوانین و قواعد مشخص به انجام برسد و حرکتی غیر از این مورد پذیرش نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با هشدار به اروپایی‌ها به ویژه خانم اشتون که علاقمندی خاص به برخی جنجال‌آفرینی‌ها دارد، بیان کرد: آن‌ها باید به خاطر داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران انقدر مانند اوکراین بی‌قانون نشده است که در خاک خود اجازه دهد اروپایی‌ها بخواهند با مردودین نظام و مردم و اصحاب فتنه ۸۸ دیدار و ملاقاتی را داشته باشند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس تحولات منطقه را به جد رصد کرده و موضوعات مختلف را در دستور کار قرار داده است، افزود: ما در سفری که به کشور لبنان داشتیم مواضع جمهوری اسلامی ایران را در تقویت روابط منطقه‌ای با کشورهای همسایه به ویژه لبنان و سوریه تبیین کردیم و با محکوم کردن ترورهای نافرجام در جلوی سفارت ایران در لبنان اعلام کردیم که مرتکبان این جنایت باید محکوم شده و به سزای اعمالشان برسند.

وی تصریح کرد: این سفر ما به کشور لبنان با دستگیری عامل اصلی ترور مسئولان سفارت ایران در بیروت همراه شد که این اقدام کشور لبنان نه تنها رضایت‌مندی ملت ایران بلکه خانواده‌های داغدار را زمینه‌ساز شد و ما در ملاقات‌هایی که با مسئولان کشور لبنان داشتیم مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران را به گوش همه رساندیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل سفر به کشور تونس را نیز سودمند خواند و گفت: ما در آیین رونمایی از قانون اساسی کشور تونس حضور پیدا کردیم و در این سفر با رؤسای جمهور کشورهای مختلف نشست هایی را برگزار کرده و به تقویت روابط دو جانبه با دیپلماسی فعال پارلمانی با کشور بولیوی و کشورهای اروپایی اقدام کردیم.

 

17503

کد N175470

وبگردی