آفتاب

رقابت مداح و خواننده بر سر سرود ملی!

رقابت مداح و خواننده بر سر سرود ملی!

یک سایت خبری بر اساس اخبار رسیده از بغداد مدعی شد که «ملاباسم کربلایی» مداح سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و «کاظم الساهر» خواننده سرشناس عراقی برای ساخت سرود ملی این کشور قرار است با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش ایسنا، شیعه‌آنلاین نوشت: «کاظم الساهر» چندی پیش به دولت عراق پیشنهاد کرده بود که یکی از ترانه‌های ملی او به نام «سلام علیک» را به عنوان سرود ملی عراق برگزینند اما مسئولان عراق به دلایل متعددی با این کار مخالفت کردند.

از جمله دلایل مخالفت با این مسأله، طولانی بودن مدت زمان این ترانه بود. این ترانه هفت دقیقه بوده در حالی که بر اساس عرف بین‌المللی سرود ملی کشورها نباید از سه دقیقه بیشتر باشد.

از سوی دیگر حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ همام حمودی نماینده شیعی پارلمان عراق طی اظهاراتی پیشنهاد کرد که مداح سرشناس «ملاباسم کربلایی» مسئولیت ساخت سرود ملی عراق را بر عهده بگیرد تا برکت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: البته مذاکرات اولیه در این باره با ملاباسم صورت گرفته و او از طریق ایمیل، شعری پیشنهادی برای سرود ملی جدید عراق ارسال کرده و اکنون در حال بررسی است.

شیخ همام حمودی افزود: ملاباسم همچنین قول داده که طی چند روز آینده یک نمونه از سرود ملی پیشنهادی با صدای خودش را برایمان ارسال کند تا آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام

کد N175461

وبگردی