آفتاب

تکذیب دعوت رسمی مقام های کریمه ازناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا

تکذیب دعوت رسمی مقام های کریمه ازناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا

تهران-ایرنا- معاون نخست وزیر منطقه کریمه به پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین گفت: ما دعوتنامه رسمی برای سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظر به این منطقه ارسال نکردیم.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، ˈرستم تمیرگالیفˈ یادآورشد: ما در واقع آماده هستیم پذیرای ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا باشیم اما ما نمی خواهیم این گونه باشد که کشورهای عضو ناتو بخواهند نمایندگان خود را به عنوان ناظر نظامی به کریمه بفرستند. اگر ناظرانی می خواهند بیایند باید واقعا ناظر باشند نه چیز دیگری. باید به این مساله نیز اشاره کنم که دعوت لفظی از سوی نخست وزیر مطرح شده است اما دعوتنامه رسمی برای حضور ناظران به سازمان امنیت و همکاری اروپا ارسال نشده است.

معاون نخست وزیر منطقه کریمه توضیح داد: مقام های کریمه برای نظارت بر همه پرسی 16 مارس از نمایندگان کمیسیون مرکزی انتخابات کریمه و ناظرانی از کشورهای مشترک المنافع دعوت کرده اند.

تمیرگالیف ادامه داد: ما خواهان حضور سازمان های بین المللی هستیم اما فقط زمانیکه این سازمان ها بخواهند در واقع ناظر به کریمه بفرستند نه کارشناس نظامی و یا خرابکار. ما به کمک این متخصصان نیاز نداریم.

پیشتر رسانه ها گزارش کرده بودند که یک منبع در کریمه اعلام کرده که دولت کریمه دعوتنامه رسمی را به سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظر به کریمه فرستاده است.

براساس گزارش ها قرار است 16 مارس در کریمه همه پرسی برگزار شود. دو سوال در این همه پرسی از ساکنان کریمه پرسیده می شود که نخستین پرسش این است که ˈآیا شما با الحالق شبه جزیره کریمه به روسیه موافق هستید؟ˈ و سوال دومˈ آیا شما با طرح احیای قانون اساسی سال 1992 شبه جزیره کریمه و اینکه کریمه بخشی از اوکراین باشد، موافق هستید؟ˈ

مترجمام**9234**1010
کد N175411

وبگردی