آفتاب
معاون آموزش حوزه:

بیش از 15هزار نفر در آزمون ورودی حوزه ثبت‌نام کردند

بیش از 15هزار نفر در آزمون ورودی حوزه ثبت‌نام کردند

معاون آموزش حوزه‎های علمیه از ثبت‌نام بیش از 15هزار نفر در آزمون ورودی در حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در جمع خبرنگاران گفت: برای سال تحصیلی 93-94 در 426 مدرسه علمیه سراسر کشور بیش از 17 هزار نفر را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه در دو برنامه آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت 5 ساله (سفیران هدایت) در حوزه پذیرش خواهند کرد.

به گفته وی تا شب گذشته بیش از 15 هزار نفر از سراسر کشور برای حضور در آزمون تحصیلی حوزه‎های علمیه ثبت نام کرده‎اند.

معاون آموزش حوزه‎های علمیه کشور ادامه داد: فرایند ثبت‌نام داوطلبان از اوایل مهرماه سال جاری با راه اندازی 33 ستاد ثبت نام و پذیرش فعال شد بطوری که کلیه فعالیت‎های تبلیغی، اطلاع رسانی و در نهایت ساماندهی پذیرش را به عهده دارند.

فرحانی افزود: کیفی نگری و به‎گزینی مهمترین دغدغه مدیران حوزه است؛ این دو رویکرد، مولد تحول و برنامه ریزی‎های آموزشی دروس علوم اسلامی است.

وی افزود: امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان سفیران هدایت در نظام بلند مدت حوزه و بالعکس همچنین تطبیق این دو نظام آموزشی حرکت ارزشمندی است که برای نخستین بار در حال عملیاتی شدن است.

معاون آموزش حوزه‎های علمیه کشور، گفت: امسال برای دومین سال از داوطلبان دانشگاهی نیز آزمون ورودی گرفته خواهد شد؛ آزمون ورودی در روز 29 فروردین سال 93 برگزار خواهد شد.

فرحانی بیان کرد: برای سهولت دسترسی به مراکز آزمون داوطلبان، برای آزمون جدید 33 مرکز در نظر گرفته شده است که علاوه بر مراکز استان‎ها در برخی از شهرستان‎های خاص مانند، بناب، نجف آباد، کاشان و شهرضا آزمون ورودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که «بنا به درخواست مکرر و موافقت شورای آموزش مرحله دوم ثبت نام از 16 فروردین 1393 به مدت هفت روز مجددا آغاز می‎شود» افزود: در همین راستا نتایج اولیه آزمون 20 اردیبهشت 1392 از طریق سامانه اطلاع رسانی معاونت به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید و قبول شدگان با مراجعه به ستادهای ثبت نام در استان‏‌های خود می‏‌توانند نسبت به ادامه فرایند ثبت نامی خویش اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که «کلیه فرایند ثبت نام در زمستان است» خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام برگزاری آزمون و اعلام نتایج به موقع است به گونه‎ای که بتوانیم دوره تثبیت و اختیار ورودی‌های جدید را در ایام تابستان برگزار کرده و قبول شدگان واقعی را مشخص و تا قبل از مهرماه تکلیف ورودی‌های جدید را مشخص کنیم.

انتهای پیام

کد N175272

وبگردی