آفتاب
با حضور جنتی و صالحی صورت می‌گیرد؛

بررسی شکایات از وزیر ارشاد و رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه کمیسیون اصل 90

بررسی شکایات از وزیر ارشاد و رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت که شکایات از وزیر ارشاد و رییس سازمان انرژی در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وزیر ارشاد با حضور در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 به شکایتی در خصوص" روند روبه رشد هجمه به مقدسات در مطبوعات" توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 که با حضور آقای صالحی برگزار می‌شود، همچنین موضوع اخراج، جابجایی، تضعیف یا تنزل چند تن از کارکنان سازمان انرژی اتمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ایشان و معاونین‌شان با حضور در جلسه کمیسیون در این باره پاسخگو خواهند بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین گفت که شکایت از وزیر صنعت در خصوص سبد کالا، پیامدهای اجتماعی و سیاسی آن، استفاده از برنج خارجی به جای برنج ایرانی و تحقیر ملت در نحوه توزیع سبد کالا در دستور کار کمیسیون اصل 90 در روزهای آینده قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت که این کمیسیون به شکایت از رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص تخلف از یکی از آرای دیوان عدالت اداری و اجرای ضعیف طرح کاداستر مربوط به زمین‌های ملی، موات و مزروعی نیز در آینده رسیدگی خواهد کرد.

افضلی‌فرد با اشاره به شکایت از فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در کمیسیون اصل 90، یادآور شد: کمیسیون مستندسازی ریاست‌جمهوری، پیش از این مصوب کرده بود زمین‌هایی که مرزبانی بدون طی مراحل قانونی از منابع طبیعی و مردم گرفته را به منابع طبیعی برگرداند اما تاکنون آنها از این کار سر باز زده‌اند لذا شکایتی به کمیسیون صورت گرفته تا در جلسات آینده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی از واصل شدن شکایت نماینده اراک از شهردار تهران به کمیسیون اصل 90 خبر داد و گفت: شکایت آقای آصفری از آقای قالیباف به این دلیل بوده که علیرغم تاکید رهبری و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چرا ایشان در جریان سفر به چین قرارداد واردات واگن از این کشور را منعقد کرده در حالیکه کارخانه واگن‌سازی اراک می‌توانست واگن‌های مورد نیاز را تامین کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان گفت که این شکایت نیز در آینده با حضور محمدباقر قالیباف در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N175114

وبگردی