آفتاب

رایزنی مالزی با ایران برای تعیین هویت واقعی مسافر ایرانی بوئینگ ۷۷۷ ناپدیدشده

رایزنی مالزی با ایران برای تعیین هویت واقعی مسافر ایرانی بوئینگ ۷۷۷ ناپدیدشده

مقامات مالزی می‌گویند در حال رایزنی با مقامات ایرانی برای تعیین هویت واقعی فرد ایرانی‌ای هستند که با گذرنامه جعلی سوار هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی ایرلاینز شده است.

 

 
 

به گزارش آفتاب به نقل از  سی ان بی سی، مقامات مالزی می‌گویند که در حال رایزنی با مقامات ایرانی برای تعیین هویت واقعی فرد ایرانی هستند که با گذرنامه جعلی سوار هواپیمای بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز شده است.

پلیس مالزی مدعی شده است که هویت حداقل یکی از افرادی که با گذرنامه جعلی سوار هواپیمای مسافربری کولالامپور-پکن شده است ایرانی است.

رئیس پلیس مالزی امکان تروریستی بودن ناپدید شدن این هواپیمای جت مسافربری و احتمال ارتباط این موضوع با گذرنامه های جعلی را رد کرد و گفت که آنهایی که با گذرنامه جعلی سوار هواپیما شدند تروریست نبودند.

هواپیمای بوئینگ 200-777 خط هوایی مالزی که حامل 239 سرنشین بود، ارتباط خود را اوایل صبح شنبه با کنترل ترافیک هوایی در حین پرواز از «کوالالامپور» به سمت «پکن» از دست داد و طبق برآوردها و اطلاعات دریافتی راداری گفته می‌شود که ممکن است این هواپیما در آبهای ویتنام سقوط کرده باشد.

با گذشت 4 روز از عملیات جستجو مساله جعلی بودن گذرنامه چند نفر از مسافران بر پیچیدگی اوضاع افزوده است.

شب گذشته رسانه های غربی مدعی شدند که 2 ایرانی با گذرنامه‌های جعلی یک ایتالیایی و یک اتریشی سوار این هواپیمای مفقود شده، شده  بودند و قصد داشتند از این طریق به اروپا سفر کنند.
کد N174920

وبگردی