آفتاب

وزیر خارجه آلمان: خواهان رویارویی با روسیه نیستیم

وزیر خارجه آلمان: خواهان رویارویی با روسیه نیستیم

تهران-ایرنا- ˈفرانک اشتاین مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه گفت : ما خواستار رویارویی با روسیه نیستیم اما اقدامات مسکو ما را وادار به واکنش کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتاین مایر افزود: اتحادیه اروپا از رویارویی با روسیه بر سر استقرار نیروهای مسکو در شبه جزیره خودمختار کریمه اوکراین پرهیز می کند اما در صورتی که روسیه عقب نشینی نکند آماده پاسخ به اقدامات این کشور است.

وی اضافه کرد: اگر اتحادیه اروپا تا پایان هفته جاری شاهد تغییر محسوس در اقدامات روسیه نباشد مرحله بعدی اقدامات را بررسی خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: ما خواستار رویارویی با روسیه نیستیم اما متاسفانه اقدامات مسکو ما را مجبور می کند به این اقدامات پاسخ دهیم.

همچنین بر اساس گزارش دیگری از خبرگزاری فرانسه، اشتاین مایر یادآور شد: سه کشور حوزه دریای بالتیک می توانند به کمک های امنیتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و اتحادیه اروپا امیدوار باشند.

وزیر امور خارجه آلمان در آستانه دیدارها در ˈلتونیˈ و ˈلیتوانیˈ افزود: من اینجا هستم تا بگویم کشورهای حوزه دریای بالتیک تنها نخواهند ماند، ناتو و اتحادیه اروپا با مشکل مشابهی روبرو هستند.

اروپام**9157**1485** 1064
کد N174885

وبگردی