آفتاب

نخست وزیر سابق عراق: لازمه تحرک اسلامی بیداری است

نخست وزیر سابق عراق: لازمه تحرک اسلامی بیداری است

تهران - ایرنا - نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه بیداری دریچه اعتمادی است که هر چه بخواهد آن را منحرف کند باید از آن جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: بیداری لازمه تحرک حرکت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم جعفری روز سه شنبه در همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی،که در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به چالش های پیش روی جهان اسلام، اظهار کرد: جهان اسلام وضعیت جدیدی را پیش روی خود دارد که باید زیرساخت های ملی و منطقه ای را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم «ان الله لایغیر ما به قوم حتی یغیر ما بانفسهم» اظهار داشت: این یک واقعیت قرآنی است که امروز به واقعیت پیوسته و در ابعاد سیاسی، اجتماعی در حال اجرا است.

جعفری همچننین با اشاره به آیه قرآن «انا جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا» تصریح کرد: ارزش واقعی انسان به ماهو انسان است؛ این ارزش اصلی است که بن مایه بیداری اسلامی را شکل داده است.

وی در پایان با اشاره به جلسات برگزار شده در زمینه بیداری اسلامی در روز گذشته گفت: جلسات روزگذشته که با حضور 50 نفر از اندیشمندان برگزار شد جلسات خوبی بود که همه اندیشمندان باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با حضور جمعی از نخبگان اندیشمندان، رهبران و متفکران جهان اسلام از 32 کشور جهان به مدت 2 روز در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.

سیام(3)**9189** 1418
کد N174838

وبگردی