آفتاب

پلیس مالزی تایید کرد: یک ایرانی با پاسپورت استرالیایی سوار هواپیمای سقوط کرده شده

پلیس مالزی تایید کرد: یک ایرانی با پاسپورت استرالیایی سوار هواپیمای سقوط کرده شده

پلیس مالزی هویت یکی از مسافرانی که با پاسپورت جعلی سوار بر هواپیمای خطوط هوایی مالزی شده‌ بودند را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل بی‌بی‌سی؛ تان سری خالد ابو باکار، رئیس پلیس مالزی دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یکی از مسافران پرواز شماره MH370 خطوط هوایی مالزی که با پاسپورت اتریشی سوار بر این هواپیما شده بود، فردی با نام پوریا نورمحمد 19 ساله است که قصد سفر به آلمان را داشته است. بررسی‌های ما نشان داده است که پوریا به هیچ گروه تروریستی وابسته نبوده است.
به گفته او، پوریا در روز 28 فوریه سال جاری وارد مالزی شده و در روز 9 مارس نیز سوار بر هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی شده است.
او گفت: ما هویت این فرد را از طریق اطلاعات موجود در سیستم بیومتریک خود پیدا کردیم که به هنگام اولین ورودش به مالزی ثبت شده بود. پوریا قصد داشته است تا به آلمان مهاجرت کند.
http://images.khabaronline.ir//images/2014/3/14-3-11-12415_73496501_iranianstillrotated_blur_2.jpg
پوریا؛ نفر دوم از چپ/ عکس: بی‌بی‌سی
همچنین سی‌ان‌ان گزارش داد؛ خالد ابوبکر یکی از مسئولان ارشد پلیس مالزی امروز اعلام کرد پوریا نور محمد 19 ساله یکی از دو مسافری بوده که با پاسپورت تقلبی درهواپیمای مفقود شده مالزیایی حضور داشته است.
به گفته ابوبکر ، مادر او در فرودگاه فرانکفورت منتنظر او بوده و زمانی که خبری از پوریا نشده ، با مقامات مالزیایی تماس گرفته است.
پلیس همچنان تلاش می کند که هویت نفر دوم را مشخص کند. بلیطها برای هر دو پاسپورت سرقت شده اتریشی وایتالیایی توسط یک نفر خریداری شده بود و هر دو آنها برای سفر به آمستردام از طریق پکن بوده اند. با توجه به اینکه بلیط پاسپورت ایتالیایی تا کپنهاگ ادامه داشته وبلیط پاسپورت اتریشی تا فرانکفورت ، مشخص می شود که پوریا با پاسپورت اتریشی سفر می کرده است
گفتنی است از شب گذشته گمانه زنی هایی دراین باره مطرح شده بود.
کد N174586

وبگردی