آفتاب
نماینده مجلس:

اقتصاد مقاومتی آزمون سختی برای ملت و مسوولان نیست

اقتصاد مقاومتی آزمون سختی برای ملت و مسوولان نیست

محلات، خمین – ایرنا – نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران اسلامی طی سالهای بعد از انقلاب آزمون های سختی چون دفاع مقدس با حداقل امکانات را با موفقیت پشت سر گذاشته وتحقق اقتصاد مقاومتی آزمون سختی برای این ملت نیست.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این فرمایش مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی همه مسوولان و همکاری تمام آحاد مردم است تا با تشکیل یک تعاون ملی به اهداف این مهم دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: مفهوم و اهداف اقتصاد مقاومتی به این معنا است که در راستای خارج کردن اقتصاد کشور از رکود، اقدامات عملی صورت گیرد ومسوولان از شعاردادن بپرهیزند و زمینه رونق کسب و کار در کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید از تک محصول خارج شویم افزود: فعالیت های اقتصای کشور نیازمند دانش های بنیادین و پشتیبانی علمی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته بسیار حائز اهمیت در اقتصاد مقاومتی، تفاوت با ریاضت اقتصادی است در این شیوه فعالیت اقتصادی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب ، باید از همه ظرفیت های و پتانسیل های موجود کشور بهره گرفت و اگر در قوانین کشور اشکالاتی است به سرعت برای رفع موانع اقدام شود.

وی بیان داشت: دولت، مجلس و قوه قضاییه با جدیت برای اجرای هرچه سریعتر فرمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدام عملی را آغاز کنند که در جریان اجرای این نوع فعالیت اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری ، جلوی فساد گرفته خواهد شد و ثروت کشور به تارج نمی رود.

نماینده مجلس، با بیان اینکه انجام دقیق و صحیح برنامه های ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی کار مشکلی نیست اظهار داشت: اراده و همکاری و اولویت بخشی به اقدامات عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه کوتاه، میان و بلند مدت است.

وی با انتقاد از دستگاهای متولی بر اقتصاد کشور گفت: با توجه به گذشت نزدیک به یک ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل قبول نیست ارگانهای ذی ربط برنامه خود را اعلام نکنند.ک/3

2482/555
کد N174475

وبگردی