آفتاب

تظاهرات هزاران تامیلی در ژنو برای رسیدگی به جرایم جنگی سریلانکا

تظاهرات هزاران تامیلی در ژنو برای رسیدگی به جرایم جنگی سریلانکا

هزاران تامیلی با برپایی تظاهراتی در شهر ژنو به روند درخواست تحقیقات بین‌المللی درباره جرایم جنگی رخ داده در جنگ داخلی سریلانکا توسط مقامات این کشور اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه نزدیک به چهار هزار تن که با قطار و اتوبوس از سراسر اروپا ‌آمده بودند در شهر ژنو راهپیمایی کرده و در میدان نزدیک مقر اروپایی سازمان ملل در این شهر تجمع کردند.

سیلوان گیوم ژانتی، سخنگوی پلیس ژنو گفت: تظاهرکنندگان در مرکز شهر و اطراف میدان ملل، ترافیک را بند آوردند و نیروهای پلیس نیز مجبور شدند برای مهار معترضان که در حال فشار آوردن به موانع امنیتی اطراف سازمان ملل بودند از گاز اشک‌آور استفاده کنند.

این معترضان پرچم‌های قرمز و زرد ببرهای تامیل را تکان می‌داده و تصاویری از قربانیان جرایم جنگی اواخر جنگ داخلی سریلانکا را به نمایش گذاشتند.

این تظاهرات در آستانه برگزاری یک نشست سالانه مهم شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد. این نشست قرار است اواخر ماه جاری میلادی به بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره تحقیقات درخصوص کشتار 40 هزار غیرنظامی توسط نیروهای دولتی سریلانکا در سال 2009 بپردازد.

سریلانکا گفته که این قطعنامه را کاملا رد می‌کند و گزارش ناوی پیلای، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل را که مبنای این قطعنامه است مداخله غیرموجه در امور سریلانکا خوانده است.

ماهیندا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سریلانکا واشنگتن را متهم کرده به اینکه با کلمبو همچون کیسه بوکس محمد علی کلی، بوکسور مشهور، رفتار می‌کند!

انتهای پیام

کد N174418

وبگردی