آفتاب

آغاز اجرای طرح "دست‌های مهربانی"

آغاز اجرای طرح "دست‌های مهربانی"

مراسم طرح دست‌های مهربانی با موضوع کمک به ایتام، فقرا و مستمندان با حضور امام جمعه پاکدشت و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع خیریه متقین آغاز شد.

مراسم طرح دست‌های مهربانی با موضوع کمک به ایتام، فقرا و مستمندان با حضور امام جمعه پاکدشت و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع خیریه متقین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صبح امروز (سه‌شنبه) مراسم طرح دست‌های مهربانی در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و با موضوع کمک به ایتام، فقرا و مستمندان با حضور مسئولان کشوری و محلی در شهر پاکدشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفی رئیس اداره کل اوقاف شهرستان پاکدشت با اشاره به این‌که «امروز میزبان کودکان یتیمی که از نعمت پدر محرومند، هستیم» گفت: خداوند در کتاب آسمانی خود نسبت به محبت و کمک به کودکان ایتام سفارش‌های ویژه‌ای فرموده که مبادا کودک یتیمی را از خود برانید.

وی افزود: در جایی دیگر خداوند می‌فرمایند نسبت به کودکان ایتام آن مهر و عطوفتی را داشته باشید که به کودکان خود دارید و حضرت علی (ع) نیز در لحظات آخر عمر خود خدا را سه مرتبه قسم می‌دهند که مراقب ایتام باشید.

رئیس اداره کل اوقاف شهرستان پاکدشت گفت: رسول خدا (ص) فرمودند هر کس تکفل کودک یتیمی را بر عهده بگیرد در بهشت با ما خواهد بود.

اشرفی با اشاره به فعالیت‌های اداره اوقاف پاکدشت در زمینه کمک به ایتام، گفت: در گذشته اجازه هزینه درآمد موقوفات در پاکدشت نبود بنابراین سالانه بیش از یک میلیارد تومان از عواید موقوفات این شهر خرج مدارس خیریه تهران می‌شد، اما در دو سال اخیر با اجازه نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف نزدیک به 300 میلیون تومان در پاکدشت هزینه ایتام و خانواده‌های آنها شده است.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی امام جمعه پاکدشت، حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اوقاف استان تهران، حمید عسگری مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و جمعی از مسئولان برگزار شد، قرار است مجتمع خیریه آموزشی فرهنگی متقین پاکدشت که از محل عواید موقوفات احداث شده، افتتاح شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم حمید عسگری مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به آثار و برکات وقف و موقوفات در جامعه، گفت: از سال‌های دور تاکنون ما و همه مردم از محل برکات موقوفات نسل‌های گذشته بهره‌مند شده‌ایم و هم‌اکنون نیز این موقوفات به عنوان میراث ماندگار باقی است و همگان از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: به عنوان مثال چاه و قناتی که یک کشاورز روستایی حفر کرده و آن را وقف کرده هم‌اکنون مردم زیادی در شهرها و روستاها از آن استفاده می‌کنند که نمونه‌هایی از این اقدامات در اسناد وقفی ما بسیار فراوان است.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف در ادامه با بیان این‌که «هم‌اکنون حدود 15 میلیون نفر در کشور نیازمند حمایت هستند» گفت: شش میلیون نفر از آنها تحت پوشش کمیته امداد و سه میلیون نیز تحت حمایت و کمک‌های سازمان بهزیستی قرار دارند.

عسگری خاطرنشان کرد: در این میان شش میلیون نیازمند باقی می‌ماند که باید از محل موقوفات و عواید آنها و آثار و برکات اوقاف حمایت و تامین شوند. بنابراین سازمان اوقاف وظیفه خود می‌داند با اجرای امینانه نیات واقفین به این افراد کمک کند. هر چند باید دستگاه‌ها و موسسات سازمان اوقاف را در این زمینه یاری کنند.

انتهای پیام

کد N174348

وبگردی