آفتاب

نشست شورای امنیت درباره اوکراین بدون نتیجه به پایان رسید

نشست شورای امنیت درباره اوکراین بدون نتیجه به پایان رسید

پنجمین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین بدون رسیدن به نتیجه خاصی پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته برای پنجمین بار، ظرف 10 روز اخیر نشستی را درباره اوضاع اوکراین برگزار کرد، اما این جلسه نیز بدون رسیدن به نتیجه خاصی به پایان رسید.

"ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، درباره جلسه شب گذشته گفت: هیچ موضوع جدیدی در این جلسه مطرح نشد.

"سیلوی لوکاس" نماینده لوگزامبورگ در شورای امنیت، که ریاست دوره ای آن را برعهده دارد در این رابطه گفت : یکی از مسائل اصلی که در نشست شب گذشته درباره آن بحث شد، همه پرسی است که قرار است در ماه جاری در کریمه برگزار شود. این موضوع نگرانی هایی در میان اعضای شورای امنیت به وجود آورده و به نظر من باید نشستهای شورا درباره اوکراین ادامه داشته باشد.

"جرارد آرد" نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل نیز بر اهمیت برگزاری نشستهای شورای امنیت تاکید کرد و گفت : حتی اگر این نشستها به نتیجه خاصی منتهی نشوند، بازهم باید آنها را برگزار کرد.

اوضاع اوکراین که از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی بحرانی شده بود به دلیل حمایتهای غرب از مخالفان منجر به کنار رفتن "ویکتور یانوکویچ" از ریاست جمهوری اوکراین شد. پس از این حادثه اوضاع اوکراین وارد فاز جدیدی شد و مناطق شرقی آن از جمله شبه جزیره کریمه از تمایل برای جدایی از اوکراین خبر دادند.

کریمه شبه جزیره ای استراتژیک در دریای سیاه است که 60 سال قبل رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را به اوکراین هدیه داد. این منطقه اکنون به کانون تنشها میان غرب و روسیه تبدیل شده است. تنشها در این شبه جزیره پس از آنکه اعلام شد قرار است در انتهای ماه جاری میلادی همه پرسی جدایی آن از اوکراین برگزار شود، به اوج خود رسید.

 

کد N173931

وبگردی