آفتاب

تاکید آیت‌الله وحیدخراسانی بر اهتزاز پرچم فاطمی

تاکید آیت‌الله وحیدخراسانی بر اهتزاز پرچم فاطمی

آیت‌الله وحید خراسانی با تاکید بر این‌که «امسال باید دو برابر گذشته نسبت به احیای فاطمیه تلاش شود» گفت: اهتزاز پرچم فاطمی احیای امر اهل بیت(ع) است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار شهردار و مدیران مجموعه مدیریت شهری قم اظهار کرد: قم، هنوز به طور کامل شناخته نشده است، در حالی که بزرگانی از نواب و یاران حضرات معصومین(ع) در اینجا دفن هستند.

وی افزود: حوزه علمیه قم، مهمترین مرکز نشر معارف شیعی و فقه اهل بیت(ع) است و سایر حوزه‌ها را تحت الشعاع کمی و کیفی قرار داده است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیثی از امام معصوم(ع) گفت: بر این اساس هر کس بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی افزود: این روایت نشان می‌دهد که آن حضرت آبرویی خاصه نزد خداوند دارد که زیارت قبرش موجب واجب شدن بهشت خواهد بود.

وحید خراسانی خطاب به مسئولان قم گفت: در شهر کریمه جایی که اکسیر اعظم است کاری نکنید که اسمتان را قلم بگیرند، بنابراین باید مقدماتی را در این زمینه تحصیل کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبرش می‌فرماید «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربی‏»؛ حضرت محمد(ص) که عصاره ۱۲۴ هزار پیامبر پیشین است ظهور کرد تا بشریت را به حیات برساند و اگر ایشان نبودند و اسلام وجود نداشت ما هیچکاره بودیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ایشان بودند که همه ملت‌ها از جمله ما ایرانیان را از گرداب هلاکت نجات دادند و کلمه توحید را جاری ساختند و موجب شدند باب معرفت‌الله به روی ما باز شود؛ ولی با این حال می‌فرمایند اجری از شما نمی‌خواهم جز مودت اهل بیتم(ع).

وی با بیان این‌که «حضرت فاطمه(س) اقرب الخلق به پیامبر اکرم(ص) بودند» گفت: بنابراین با مودت به سیدة نساءالعالمین می‌توانیم اجر رسالت را بپردازیم.

وی تصریح کرد: عمر انسان می‌گذرد و آنچه باقی می‌ماند قدمی است که در راه محبت به اهل بیت(ع) و فرهنگ تشیع برداشته می‌شود.

آیت‌الله وحید خراسانی افزود: اگر می‌خواهیم حضرت علی(ع) در شب اول قبر و هنگام مرگ بر بالین ما حاضر شود و دستمان را بگیرد برای ترویج نام همسرش، فاطمه زهرا(س) و بیان مظلومیت ایشان کاری انجام دهیم.

این مرجع تقلید با بیان روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: هر کس امر اهل بیت(ع) را احیا کند مشمول دعای آن حضرت قرار می‌گیرد؛ پرچمی که برای حضرت زهرا(س) به اهتزاز در می‌آورید و مجالس عزای فاطمی برگزار می‌کنید احیای امر آنهاست و جزایش هم دعای معصوم(ع) است که هم با علم صورت می‌گیرد و هم رد نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزنیوز، وحید خراسانی در پایان تاکید کرد: امسال باید دو برابر گذشته نسبت به احیای فاطمیه و نام حضرت زهرا(س) تلاش کنید.

انتهای پیام

کد N173808

وبگردی