آفتاب

روانچی: تهران با حسن نیت وارد مذاکرات هسته‌ای شده است

روانچی: تهران با حسن نیت وارد مذاکرات هسته‌ای شده است

میلوراد پوپواتس رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان کرواسی که در راس هیاتی از نمایندگان پارلمان این کشور برای دیدار رسمی از ایران به تهران سفر کرده است، با مجید روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین دو کشور از تداوم ارتباطات پارلمانی حمایت کرد و آن را زمینه‌ساز و تسهیل کننده گسترش مناسبات دولت‌های دو کشور دانست.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات فشرده و متعدد با کشورهای 1+5 تصریح کرد که تهران با حسن نیت وارد مذاکرات هسته‌یی شده و قصد دارد با به نتیجه رساندن این مذاکرات، فصل جدیدی در روابط با اروپا بگشاید و البته خطوط قرمزی را نیز برای احقاق حقوق ملت ایران قائل است که باید محترم شمرده شود.

به گزارش ایسنا این مقام کروات نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی و روابط دوستانه دو کشور در سال‌های گذشته، از تمایل پارلمان کرواسی به گسترش مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه پارلمانی، اقتصادی و علمی خبر داد و تاکید کرد که دولت کرواسی آماده برداشتن گام‌های عملی و گسترش مناسبات با تهران است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و جایگاه بین‌المللی ایران تاکید کرد که نمی‌توان نقش پررنگ ایران را در حل بحران‌های منطقه خاورمیانه نادیده گرفت و ایران وزنه مهمی در منطقه به شمار می‌رود.

وی حمایت پارلمان و دولت کرواسی را از مذاکرات هسته‌ای اعلام و نسبت به نتیجه بخش بودن گفت‌وگوها اظهار امیدواری کرد.

همچنین تبادل نظر درباره بحران‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع، اوکراین، سوریه و بوسنی و هرزگوین از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

انتهای پیام

کد N173484

وبگردی