آفتاب
مجید انصاری در گفت و گو با ایرنا:

کارگروه مشترک دولت و مجلس تشکیل می شود

کارگروه مشترک دولت و مجلس تشکیل می شود

تهران– ایرنا- معاون امور مجلس رییس جمهوری از پیشنهاد فراکسیون رهروان ولایت مبنی برتشکیل کارگروهی مشترک از دولت و نمایندگان مجلس خبرداد و گفت: این پیشنهاد در جلسه ملاقات اعضای فراکسیون با رییس دولت مطرح شد که مورد تایید رییس جمهوری قرار گرفت و عملی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری پس از جلسه ملاقات اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با دکتر روحانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ، افزود: در این نشست اعضای فراکسیون پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از دولت و نمایندگان را برای تفاهم بیشتر و سهم مشترک و کار برروی محورهای مشترک به خصوص در موضوعات مبتلابه کشور که جنبه عمومی دارد مطرح کردند.

وی ادامه داد: ملاقات فراکسیون رهروان با دکتر روحانی بدنبال درخواست های مکرر اعضای این فراکسیون از اول کار دولت مطرح شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: از آنجایی که درخواست های دیگری هم از سوی نمایندگان فراکسیون ها، کمیسیون ها و مجامع استانی مطرح بود، اولویت به ملاقات مجامع استانی داده شد و چون اکثر ملاقات های مجامع استانی انجام شد و فراکسیون رهروان نیز مایل بود این دیدار زودتر انجام شود این نشست برگزار شد.

انصاری خاطرنشان کرد: قبل از رسیدگی به لایحه بودجه زمانی برای این دیدار تنظیم کردیم که یک بار با رسیدگی به لایحه بودجه و بار دیگر با سفر رییس جمهوری به خارج از کشور همزمان شد و دفعه دیگر هم با تعطیلات مجلس متقارن شد؛ لذا بعد از چند نوبت ، فرصتی برای این دیدار مهیا شد.

وی این ملاقات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطالب مفیدی توسط 10 نفر از نمایندگان این فراکسیون و شخص رییس جمهوری مطرح شد و بعد از جلسه ، اعضای فراکسیون درخواست کردند که در فواصلی زمانی ، فراکسیون با رییس جمهوری ملاقات کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: هنوز ملاقات تعدادی از مجامع استانی باقی مانده که در سال جدید سعی می کنیم سایر مجامع نیز ملاقات را انجام دهند.

انصاری تصریح کرد: درخواست هایی از فراکسیون های تخصصی از جمله فراکسیون 107، دانشگاهیان، محیط زیست و کمیسیون های تخصصی برای ملاقات با دکتر روحانی مطرح شده است.

در دیدار رییس جمهوری با فراکسیون رهروان ولایت که در محل نهاد ریاست جمهوری انجام شد، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری، «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد و امور دارایی، «محمد باقر نوبخت» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری نیز حضور داشتند.

فراکسیون رهروان ولایت با بیش از 180 عضو، اکثریت مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد و علی لاریجانی عضو شاخص آن به شمار می رود.

ریاست این فراکسیون را کاظم جلالی بر عهده دارد.

سیام**9189**7261 *1449
کد N173317

وبگردی