آفتاب

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در باره اوکراین مذاکره می کنند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در باره اوکراین مذاکره می کنند

تهران-ایرنا- دیپلمات ها اعلام کردند که اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پشت درهای بسته در مورد بحران اوکراین مذاکره می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل،این نشست غیررسمی به درخواست اوکراین برگزار خواهد شد و نماینده اوکراین در سازمان ملل نیز قرار است در این نشست شرکت کند. این پنجمین نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران اوکراین ظرف 10 روز گذشته خواهد بود.

یکی از دیپلمات ها با اشاره به فعالیت شورای امنیت سازمان ملل گفت: با توجه به گمانه زنی ها در مورد برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه به نظر می رسد که اعضای این شورا هفته پرمشغله ای را در پیش داشته باشند.

پیش از این گفته شده بود که قرار است این همه پرسی شش روز دیگر برگزار شود.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای غربی همچنان شبه جزیره کریمه را بخشی از قلمرو اوکراین می دانند و برگزاری هرگونه همه پرسی را در کریمه غیرقانونی و مغایر با تمامیت ارضی اوکراین می دانند.

قرار است این همه پرسی 16 مارس برگزار شود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل تاکنون نتوانسته اند موضعی واحدی در قبال بحران اوکراین اتخاذ کنند این در حالی است که در صورت رای گیری در مورد یک قطعنامه شورای امنیت در مورد بحران اوکراین ، روسیه که یک عضو دائم این شورا است می تواند با استفاده از حق وتو خود مانع از تصویب این قطعنامه احتمالی شود.

مترجمام**9234**5981
کد N173313

وبگردی