آفتاب

دیدار و ملاقات مقام ارشد امنیتی آمریکا با مقامات اماراتی

دیدار و ملاقات مقام ارشد امنیتی آمریکا با مقامات اماراتی

تهران – ایرنا – خبرگزاری رسمی کویت (کونا) روز دوشنبه در گزارشی از واشنگتن، از دیدار و مذاکره مقام ارشد امنیتی آمریکا با مقامات اماراتی در ابوظبی خبر داد.

این گزارش به نقل از بیانیه کاخ سفید اعلام کرد که ˈسوزان رایسˈ مشاور امنیت ملی آمریکا در سفری که روزهای گذشته به امارات عربی متحده داشت، مذاکرات مهمی را با مسئولان بلند پایه آن کشور خلیج فارس در ابوظبی انجام داده است.

براساس این گزارش، وی طی دیدارهای سازنده سه روز گذشته خود با ˈشیخ محمد بن زاید آل نهیانˈ ولیعهد و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات و ˈشیخ عبدالله بن زایدˈ وزیر امور خارجه و تعداد دیگری از مقامات ارشد این کشور، با آنها درباره مسایل مهم منطقه ای از جمله درباره ایران و سوریه، مصر، لیبی و یمن گفت وگو و مذاکره کرد.

این بیانیه حاکی است که خانم رایس همچنین در ابوظبی موضوعات دیگر چون فرایند صلح خاورمیانه و شراکت آمریکا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را با میزبان خود در میان گذاشت و در باره آنها بحث و تبادل نظر کرد.

این بیانیه با سازنده خواندن مذاکرات دوجانبه مشاور امنیت امنیت ملی آمریکا با مسئولان اماراتی افزود: رایس ضمن دیدار با دانشجویان آمریکایی و اماراتی و خارجی دانشگاه آمریکایی در ابوظبی، از حمایت واشنگتن از برنامه های امارات متحده عربی در زمینه آموزش عالی به ویژه در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی خبر داد.

مترجمام**1378**1856
کد N173272

وبگردی