آفتاب

سوئیس دارایی های شمار دیگر از شهروندان اوکراین را مسدود کرد

سوئیس دارایی های شمار دیگر از شهروندان اوکراین را مسدود کرد

تهران - ایرنا - سوئیس روز دوشنبه دارایی ها و حساب های بانکی 9 اوکراینی دیگر از جمله یکی از پسران ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده اوکراین و پسر نخست وزیر سابق این کشور را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، این افراد به نقض حقوق بشر و سوءاستفاده از وجوهات دولتی مظنون هستند.

اتحادیه اروپا، سوئیس، انگلیس و چند کشور دیگر پیشتر دارایی های اوکراینی های مظنون به حیف و میل اموال دولتی را پس از برکناری یانوکوویچ مسدود کردند.

این کشورها به دنبال انتشار خبر گم شدن میلیاردها دلار پول اوکراین، دارایی ها و حساب های بانکی20 شهروند اوکراینی از جمله یانوکوویچ و پسر ارشد وی را مسدود کردند.

در همین حال، مقام های سوئیس امروز (دوشنبه) اقدامات خود را متوجه اوکراینی های دیگر از جمله پسر دیگر یانوکوویچ و پسر نخست وزیر سابق اوکراین کردند.

ˈالکساندر یاکیمنکوˈ رییس سابق سازمان امنیتی اوکراین و پسر دادستان کل سابق این کشور در فهرست جدید سوئیس هستند.

ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر جدید اوکراین گفته است که یانوکوویچ در طول سه سال ریاست جمهوری خود 37 میلیارد دلار به غارت برده است.

پس از آن که اوکراین در اعتراضاتی علیه یانوکوویچ متحمل خونبارترین روزها از زمان شوروی سابق شد، اتحادیه اروپا با وضع تحریم هایی علیه این کشور موافقت کرد که این تحریم ها، ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی های مقام های ارشد اوکراینی را دردستور کار خود قرار دهد.

دادستان کل موقت اوکراین چندی پیش گفت که کی یف از سازمان های بین المللی درخواست می کند به این کشور در ردگیری حساب های بانکی و دارایی های تحت کنترل یانوکوویچ و متحدانش کمک کنند.

مترجمام**9109**5981
کد N173204

وبگردی