آفتاب

ابراز نگرانی اینترپل از سهل‌انگاری کشورها در به‌روز رسانی اطلاعات خود

ابراز نگرانی اینترپل از سهل‌انگاری کشورها در به‌روز رسانی اطلاعات خود

در پی انتشار اخباری مبنی بر وجود دو مسافر با گذرنامه جعلی در هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی، پلیس اینترپل از سهل‌انگاری کشورها در بروزرسانی پایگاه‌های اطلاعاتی خود ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، ناپدید شدن هواپیمای مسافربری MH370 متعلق به خطوط هوایی مالزی (MAS) ابعاد جدیدی به خود گرفته است و وجود دو مسافر در این هواپیما با گذرنامه‌های جعلی نگرانی‌های امنیتی جدی را ایجاد کرده است.

این نگرانی‌ها پس از آن ایجاد شد که مشخص شد دو مسافر هواپیمای ناپدید شده با گذزنامه‌های دزدی سوار بر هواپیما شده‌اند. این گذرنامه‌ها متعلق به دو شهروند اتریشی و ایتالیایی بوده است که هر دو مفقودی گذرنامه‌ها را به پلیس و مسئولان مربوطه گزارش کرده بودند.

پلیس اینترپل با انتشار اطلاعیه‌ای عنوان کرد که اسامی این دو نفر و مشخصات گذرنامه‌های مفقود شده در پایگاه اطلاعات این نهاد وجود داشته است و مسئولان مالزیایی اطلاعات خود را به روزرسانی نکرده و این پایگاه اطلاعاتی را نیز مورد بررسی قرار نداده‌اند.

اینترپل تصریح کرده است که اغلب کشورها در این خصوص سهل‌انگاری کرده و لیست گذرنامه‌های مفقود شده را کنترل نمی‌کنند.

رونالد نوبل، مدیرکل اینترپل در این خصوص گفت: این باعث نگرانی است که هز کسی می‌تواند با گذرنامه جعلی و دزدیده شده سوار بر هواپیما شود، در حالیکه مشخصات این گذرنامه‌ها در پایگاه اطلاعاتی اینترپل منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N173120

وبگردی