آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه: دیدارهای هماهنگ نشده اشتون به سوءظن منجر می شود/ به سفارت اتریش تذکر دادیم

سخنگوی وزارت خارجه: دیدارهای هماهنگ نشده اشتون به سوءظن منجر می شود/ به سفارت اتریش تذکر دادیم

ایرنا نوشت:

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی برنامه های غیررسمی و هماهنگ شده در جریان سفر «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، موارد پیش آمده را مبتنی بر نگاه متاثر از برخوردهای گزینشی سیاسی و دوگانه از مقوله مهم حقوق بشر دانست.
به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، افخم گفت: اینگونه اقدامات به افزایش سوءظن مردم کشورمان در قبال غرب منجر خواهد شد و به روابط ایران و اتحادیه اروپا کمکی نمی کند.

او گفت: تماس با جامعه مدنی تا زمانی که مداخله در امور داخلی تلقی نگردد و احترام به آداب و ارزشهای کشورها مد نظر قرار گرفته باشد، در برنامه سیاست خارجی امری شناخته شده بوده کما اینکه وزیر امور خارجه کشورمان نیز در سفر به سایر کشورها در این چارچوب با فعالان جامعه مدنی از جمله محققین، اساتید و نویسندگان دیدار و تبادل نظر می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در عین حال گفت: در همین زمینه به سفارت اتریش در تهران تذکر رسمی داده شده است.
کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از روز شنبه (17 اسفند ماه جاری) به تهران سفر کرده است، روز گذشته پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در نشستی خبری اعلام کرد: دیروز (روز شنبه) مصادف با روز بین المللی زن (هشتم مارس) به ایران آمدم. برای من افتخار بسیار بزرگی است که با زنان ایرانی درباره مسایل مربوط به زنان در ایران، اروپا و سایر نقاط جهان صحبت کنم و اینکه با آنها جشن بگیرم.

مایکل مان سخنگوی اشتون نیز روز گذشته در مصاحبه با رسانه های غربی این مطلب را اعلام و در صفحه توییتر خود نوشت: کاترین اشتون در روز جهانی زن با چند تن از فعالان زن ایرانی دیدار کرد.


23231

 

کد N172802

وبگردی