آفتاب

آخرین گزارش دبیر کمیسیون امنیت ملی از مرزبانان ربوده شده: محرز است آنها در پاکستان هستند

آخرین گزارش دبیر کمیسیون امنیت ملی از مرزبانان ربوده شده: محرز است آنها در پاکستان هستند

تسنیم نوشت:

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مورد گروگان گرفتن سربازهای مرزبان، مسئولان داخلی هم کوتاهی کرده‌اند، به همین منظور وزارت کشور باید پاسخگوی این موضوع باشد.

محمد حسن آصفری با اشاره به بررسی وضعیت مرزبانان گروگان گرفته شده، گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور اعضای وزارت خارجه، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سپاه درباره وضعیت مرزبان گروگان برگزار شد؛ وضعیت گروگان‌ها به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اطمینان از وضعیت سلامت مرزبانان، گفت: این مسئله که گروگان‌های ما در حال حاضر نیز در پاکستان هستند برای ما کاملا محرز و روشن است، البته وضعیت سلامتی مرزبانان ما نیز برای ما کاملا محرز و روشن است.
او با اشاره به تلاش دستگاه‌ها برای پیگیری وضعیت مرزبانان، گفت: ما از طریق دیپلماسی سیاسی و وزارت خارجه موضوع را به طور جدی ارزیابی می‌کنیم، البته در حال حاضر نیز در حال رایزنی برای تسهیل آزادی مرزبانان هستیم، البته تلاش برای آزادی مرزبانان وظیفه همه دستگاه‌های موظف است.

آصفری با اشاره به تلاش‌های کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس برای آزادی مرزبان، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این مسئله را به شکل روزانه و لحظه ای بررسی می‌کند و از احوال و شرایط مرزبانان غافل نیست، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تمام توان برای آزادی مرزبانان در حال تلاش است.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کوتاهی برخی از دستگاه‌ها در زمینه بررسی وضعیت مرزبانان، گفت: در این مدت پیگیری‌های لازم و قابل قبول از سوی وزارت خارجه و وزارت کشور انجام نشده است و توفیقی نیز حاصل نشده است.
او با اشاره به تلاش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای تعامل با پاکستان، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دنبال رایزنی‌های لازم با وزارت خارجه است تا سفری به پاکستان داشته باشیم و با کمیسیون مربوط پاکستان نیز رایزنی داشته باشیم و این موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم.
آصفری با بیان رفتار دور از انسانیت گروگان‌گیران، گفت: این نوع برخورد غیر انسانی در هیچ جای دنیا با سرباز پسندیده نیست، این گروه‌های تروریستی بهتر است از این اقداماتی که در عرصه بین‌الملل جایگاهی ندارد، دست بردارند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نا هماهنگی‌های موجود در برخی از دستگاه‌ها، گفت: به دلیل ناهماهنگی که در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد، وضعیت مرزبانان را دقیق پیگیری نکردند و خبر آزادی آن‌ها منتشر شد، البته ما از مسئولان انتظار داریم نسبت به این گونه مسائل نگرش عمیقی داشته باشند، تا شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.
او با اشاره به ضعف استحکامات مرزهای شرقی گفت: مشکل، استحکامات مرزی ما در مرز پاکستان است و دولت پاکستان هم نسبت به مرزهایش بی تفاوت است، زیرا از سوی مرزهای ایران خطری پاکستان را تهدید نمی‌کند، البته در ایران هم دقت نظر لازم رعایت نشده است، که سرباز را در چادر نگهداری می‌کردند.

آصفری با تاکید به کوتاهی وزارت کشور در مسئله گروگان گیری مرزبانان، گفت: در گروگان گرفتن سربازهای مرزبان، مسئولان داخلی هم کوتاهی کرده‌اند، به همین منظور وزارت کشور باید پاسخگو این موضوع باشد، در نقطه صفر مرزی نگهداری سرباز در چادر حرکت قابل قبولی نیست که مسئولان باید پاسخگوی این حرکت باشند.

23231

 

کد N172651

وبگردی