آفتاب

سفر رئیس صلیب سرخ به عراق با هدف تأکید بر نیازهای فزاینده‌ بشردوستانه

سفر رئیس صلیب سرخ به عراق با هدف تأکید بر نیازهای فزاینده‌ بشردوستانه

"پیتر مائورر" با هدف بررسی نیازهای فزاینده بشردوستانه و دیدار و گفتگو با مقامات عراق نخستین سفر رسمی خود را به این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در بغداد، "پیتر مائورر" ریاست کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، امروز و در اولین سفر رسمی خود وارد عراق شد. وی طی این سفر چهار روزه با مقامات عالی‌رتبه‌‌ کشوری، رهبران مذهبی، مقامات ارشد جمعیت هلال احمر عراق و دیگر سازمان‌های بشردوستانه در عراق دیدار و گفتگو خواهد کرد. محور این گفتگوها نیازهای فزاینده‌ بشردوستانه به دلیل تشدید خشونت‌ها در برخی از مناطق این کشور عنوان شده است.

مائورر طی این سفر همچنین با آواره‌‌گان عراقی دیدار و از نزدیک با پروژه‌هایی آشنا خواهد شد که هدف از آن‌ها کمک‌ به تأمین معاش و دسترسی بهتر به آب آشامیدنی برای افرادی‌ست که در منطقه‌ بابل شمالی، که احتمال بروز خشونت‌ها در آن بسیار است، زندگی می‌کنند.

به گفته‌ مائورر: مردم عادی عراق، به ویژه در مناطق دورافتاده‌ این کشور، هم با عواقب درگیری‌‌های گذشته و هم خشونت‌های فعلی،‌ مثل آنچه در استان انبار اتفاق افتاد، دست به گریبان هستند. وی از تمامی طرف‌های درگیر خواست از به خطر انداختن جان غیرنظامیان خودداری کرده و امکان امدادرسانی کارکنان پزشکی و بشردوستانه را در شرایط ایمن فراهم کنند.

از زمان بروز درگیری‌های اخیر در استان انبار،‌کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به بیش از 52 هزار آواره شده‌ داخلی با نیازهای مبرم، کمک‌رسانی کرده‌است. به گفته‌ ریاست این کمیته همکاری نزدیک با رهبران قبیله‌ای، شخصیت‌های مذهبی و دیگر رهبران محلی امکان کمک‌رسانی فوری به افراد نیازمند را فراهم نموده است.

کمک به کشاورزان برای افزایش تولید خود در مناطقی که احتمال بروز خشونت در آن‌ها می‌رود، حمایت از مراکز خدمات درمان اولیه و توانبخشی جسمانی به شکل ارائه‌ آموزش و خدمات، تأمین آب آشامیدنی، اعطای وام بلاعوض به زنان سرپرست خانواده و افرادی که از معلولیت جسمانی رنج می‌برند برای آغاز شغل و ایجاد درآمد و برخورداری از یک زندگی با کرامت از برنامه‌های در دست اجرای کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در عراق است.

این کمیته همچنین از هزاران بازداشتی در عراق بازدید به عمل می‌آورد. هدف از این بازدیدها نظارت بر شرایط محل بازداشت، دسترسی این افراد به خدمات بهداشتی، حفظ ارتباط بین افراد بازداشتی و خانواده‌هایشان و نیز رعایت حقوق اساسی آن‌ها است.

کد N172489

وبگردی