آفتاب
گروسی در گفتگو با مهر:

تاکید بر تدوین برنامه وزارتخانه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دردیدار نمایندگان با رئیس جمهور

تاکید بر تدوین برنامه وزارتخانه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دردیدار نمایندگان با رئیس جمهور

نماینده مردم شهریار و ملارد گفت: در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت با رئیس جمهور، بر تهیه و تدوین برنامه های وزارتخانه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس جمهور تاکید شد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، ضمن تشریح جزئیات ملاقات یک ساعت و نیمه امروز اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با رئیس جمهور گفت: در این جلسه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و همکاری و هماهنگی مجلس و دولت برای تحقق آن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که موتور محرک در این فضا قوه مجریه است مقرر شد که وزارتخانه های مختلف برنامه های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین و آن را به مجلس اعلام کنند و هر جا که لازم بود مجلس نسبت به اقدامات اصلاحی و یا قانون گذاری وارد عمل شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد با بیان اینکه ضرورت تعامل بین قوه مجریه و مقننه در شرایط فعلی از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود ادامه داد: در این دیدار رئیس جمهور بر ارتباط همیشگی و دور از جناح بندی و خطوط سیاسی بین دولت و مجلس تاکید کرد و گفت که در مقطع کنونی استحکام داخلی اهمیت بسیاری دارد زیرا قدرت چانه زنی ما را در منطقه و عرصه بین الملل بالا می برد.

گروسی همچنین سفرهای دیپلماسی دولت و مجلس را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: در این جلسه بر اهمیت سفرهای دیپلماسی دولت و مجلس اشاره و تاکید شد که شرط آنکه بتوانیم در میادین بین المللی با قدرت حرف بزنیم برخورداری از استقلال درونی است، رئیس جمهور تاکید کردکه با استقلال در عرصه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می توانیم در عرصه بین الملل از قدرت چانه زنی بالایی برخوردار باشیم که برای این منظور تداوم سفرهای دیپلماتیک امری مهم به شمار می رود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان نیز در این جلسه به یبان نقطه نظرات خود پرداختند افزود: نمایندگان خواستار این شدند که وزارتخانه های مختلف از جمله اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت برنامه های خود را تدوین و به تدریج به مجلس اعلام کنند.

وی با بیان اینکه استانداری ها و فرمانداری ها نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی می توانند داشته باشند یادآور شد: وزارت کشور، بانک مرکزی و گمرکات نیز برای تحقق این امر باید برنامه های خود را تدوین و ارائه کنند.

کد N172470

وبگردی