آفتاب

مرکل: از روند دموکراسی در اوکراین حمایت می کنیم

مرکل: از روند دموکراسی در اوکراین حمایت می کنیم

برلین - ایرنا - صدر اعظم آلمان در تازه ترین اظهارات خود درمورد وضعیت اوکراین و حمایت روسیه از برگزاری رفراندوم در شبه جزیره کریمه برای الحاق به خاک این کشور، گفت : آلمان و بریتانیا وظیفه اخلاقی خود می دانند که روند دموکراسی در کشورهایی مانند اوکراین را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،آنگلا مرکل که به همراه دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان در آیین افتتاحیه نمایشگاه نرم افزار و رایانه شهر هانوفر (سبیت) سخن می گفت، افزود: این یک معجزه است که برلین و لندن امروز قادر هستند در مورد بهبود همکاری ها بر مبنای دموکراسی و آزادی صحبت کنند و اینکه دو کشور می توانند با تلاش مشترک از اوکراین به عنوان کشوری که برای آزادی خود مبارزه می کند، حمایت کنند.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی نرم افزار و رایانه (سبیت) که همه ساله در شهر هانوفر آلمان برگزار می شود، یکشنبه شب با حضور آنگلا مرکل و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه امسال افتتاح شد.

در همین رابطه،وزیر امورخارجه آلمان نیز در اظهاراتی درمورد تحولات اخیر در اوکراین و شبه جزیره کریمه،از تصمیم قریب الوقوع برای اعمال تحریم های جدید علیه مسکو خبر داد.

فرانک والتر اشتاین مایر درگفت و گویی با شبکه تلویزیونیZDF آلمان گفت: اگر در مذاکرات سیاسی با روسیه ظرف امروز و فردا شاهد حرکتی از سوی این کشور برای آمادگی در جهت تشکیل گروه تماس بین المللی نباشیم دور بعدی و شدیدتر تحریم ها علیه مسکو از سوی اتحادیه اروپایی اعمال خواهد شد.

به گفته وزیر خارجه آلمان تحریم های جدید علیه روسیه درصورت اعمال شدن، محدودیت های سفری مقام های این کشور به اروپا و همچنین مسدود شدن دارایی های افراد مسوول در مناقشه اوکراین را در بر خواهد گرفت.

اشتاین مایر درعین حال نسبت به آنچه ˈافزایش شور و هیجان درغرب برای اعمال تحریم ها علیه روسیهˈخواند هشدار داد و گفت: اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو به هر دو طرف آسیب وارد می کند اما بزرگترین هزینه را روسیه پرداخت می کند و در واقع آغاز روندی برای در انزوا قرار گرفتن این کشور خواهد بود.

وزیر خارجه آلمان درخصوص برگزاری رفراندوم در شبه جزیره کریمه با هدف الحاق این منطقه به خاک روسیه، گفت: من نمی توانم بگویم که آیا این همه پرسی حتما در روز یکشنبه آینده (16مارس/25اسفند) برگزارخواهد شد یا نه اما فکر می کنم مقدمات لازم برای برگزاری این رفراندوم فراهم شده است.

اروپام** 2051** 1701 ** 1064
کد N172246

وبگردی