آفتاب

تخریب 60 درصد بیمارستانهای سوریه یکی دیگر از پیامدهای حضور گروههای تروریستی مسلح

تخریب 60 درصد بیمارستانهای سوریه یکی دیگر از پیامدهای حضور گروههای تروریستی مسلح

رسانه های عربی از اوضاع نامناسب بهداشت و درمان در سوریه به سبب تخریب 60 درصد مراکز بهداشتی این کشور در حملات گروههای تروریستی مورد حمایت غربی ها و متحدان آنها خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، یک موسسه خیریه سوری با انتشار گزارش در خصوص وضعیت نظام بهداشت و درمان در سوریه اعلام کرد که وضعیت بهداشت و درمان در سوریه بسیار نامناسب است.

دراین گزارش تصریح شده است از آغاز درگیری ها در سوریه تا کنون، حدود 60 درصد از بیمارستانهای سوریه تخریب شده و نیمی از پزشکان این کشور نیز ناچار شدند از سوریه خارج شوند.

به موجب این گزارش کادر پزشکی که هم اکنون در سوریه مشغول خدمت رسانی به مردم این کشور هستند با دشواری های بسیاری در مداوای هزاران نفر از کسانی که در جریان درگیریها آسیب دیده اند، مواجه هستند.

در این گزارش ضمن اشاره به کمبود شدید دارو و لوازم پزشکی در سوریه، تصریح شده است که پزشکان سوری مجبور هستند از وسایل غیر بهداشتی برای بستن زخمها استفاده کنند و برای انجام عملهای ضروری به دلیل عدم دسترسی به داروهای بی هوشی به شیوه های غیر معمول روی آورند.

در ادامه این گزارش تکان دهنده به قطع اعضای بدن افراد به دلیل عدم دسترسی به ابزار ضروری و کشته شدن کودکان و نوزادان به دلیل قطع برق در مراکز درمانی اشاره شده است.

گزارش مذکور به نقل از جمعیت پزشکی سوری آمریکایی اعلام کرد: از آغاز درگیریها در سوریه حدود 200 هزار نفر به دلیل عدم دسترسی به دارو و امکانات درمانی و بهداشتی کشته شده اند.

کد N171643

وبگردی