آفتاب
در تماس تلفنی با هنیه؛

امیر قطر: موضعمان در حمایت از غزه تغییر نمی‌کند/ حمایت از غزه یک اصل اساسی است

امیر قطر: موضعمان در حمایت از غزه تغییر نمی‌کند/ حمایت از غزه یک اصل اساسی است

امیر قطر با بیان اینکه دوحه به حمایت و پشتیبانی از غزه و فلسطین ادامه خواهد داد اعلام کرد که هیچ تغییری در مواضع ثابت قطر در قبال مساله فلسطین صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر اعلام کرد که مردم فلسطین و ساکنان نوار غزه از امیر،‌ مسئولان و مردم کشور برادر قطر به دلیل مواضعش در حمایت از مردم فلسطین و ملت‌های عرب قدردان هستند.

وی خاطرنشان کرد که دولت حماس همچنان اجرای طرح‌های مسکونی و طرح‌های زیرساختی را با حمایت از قطر ادامه می‌دهد و این مواضع باعث مستحکم‌تر شدن پایداری مردم فلسطین شده است.

هنیه تصریح کرد: با وجود شرایط دشواری که وجود دارد ما به مواضع ثابت خود پایبند خواهیم ماند و به جنگ خود با اسرائیل ادامه می‌دهیم تا کشور فلسطین را به پایتختی قدس تشکیل دهیم و آوارگان فلسطینی به وطنشان باز گردند و اسیران آزاد شوند.

در همین راستا امیر قطر بر محوری بودن و اهمیت مساله فلسطین در جهان عرب تاکید و متعهد شد که دوحه به حمایت و پشتیبانی از نوار غزه ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در مواضع ثابت قطر در قبال مساله فلسطین و حمایت از نوار غزه صورت نگرفته است عنوان داشت که این امر یک اصل است که نمی‌توان از آن دست کشید.

امیر قطر تصریح کرد: این یک اصل است که ما با آن بزرگ شده‌ایم و نمی‌توانیم خود را از آن دور سازیم و این اصل را به فرزندانمان نیز آموزش خواهیم داد.

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین خاطرنشان کرد: مرحله‌ای که کشورهای عربی در آن هستند مرحله سخت و دشوار و مرحله آزمون است.

انتهای پیام

کد N171520

وبگردی