آفتاب
آزادی پس از سه ماه اسارت در چنگال تروریستها؛

راهبه های آزاد شده از بشار اسد تشکر کردند

راهبه های آزاد شده از بشار اسد تشکر کردند

راهبه های سوری پس از آنکه پس از مدت سه ماه از اسارت تروریستهای مسلح آزاد شدند، از بشار اسد به خاطر تلاش برای آزادیشان تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، راهبه های سوری که سه ماه پیش در منطقه مسیحی نشین معلولا از سوی گروههای تروریستی تکفیری ربوده شده بودند، پس از سه ماه آزاد شدند.

راهبه های آزاد شده، در ساعات اولیه بامداد وارد منطقه جدیده یابوس در مرز لبنان و سوریه پس از سفر زمینی طولانی که 9 ساعت طول کشید، شدند.

تروریستها، این راهبه ها را پس از ربودن به منطقه یبرود منتقل کرده بودند.

مقامات امنیتی لبنان، راهبه های آزاد شده را در منطقه جرود عرسال تحویل گرفته و به منطقه جدیده یابوس سوریه و سپس منطقه المصنع منتقل کردند، عباس ابراهیم مدیرکل امنیت لبنان، راهبه های آزاد شده را تحویل گرفت.

راهبه های آزاد شده، 13 نفر به همراه سه خدمتکار هستند که ابتدا در منطقه جدیده یابوس مورد استقبال عباس ابراهیم مدیرکل امنیت لبنان قرار گرفتند.

در ادامه راهبه های آزاد شده به همراه ابراهیم و استانداران دمشق و حومه دمشق و شخصیتهای استقبال کننده دیگر وارد سالن تشریفات شدند، همه راهبه ها در سلامت کامل به سر می برند.

یکی از راهبه ها گفت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به سبب تماسهایش با امیر قطر و همچنین میانجیگری سرلشگر عباس ابراهیم مدیرکل امنیت لبنان تشکر می کنم.

عباس ابراهیم مذاکرات آزادی راهبه ها را با غانم الکبیسی رئیس سازمان اطلاعات قطر که یکشنبه وارد بیروت شد.

ابراهیم اعلام کرد عملیات آزادی راهبه ها بر اساس شروط مورد توافق انجام شد، هر چند ربایندگان تلاش می کردند در آخرین لحظات، این توافق را برهم بزنند.

این مقام امنیتی لبنان از ادامه تلاش برای آزادی دو کشیش به نامهای پلس یازجی و یوحنا ابراهیم خبر داد.

برخی رسانه ها یکی از شروط تروریستها را آزادی 150 زن و دریافت مبالغ پول اعلام کرده اند.

گروههای تروریستی مسلح سه ماه پیش به منطقه تاریخی مسیحی نشین معلولا در حومه دمشق یورش بردند و راهبه های سوری را ربودند.
 

کد N171425

وبگردی