آفتاب

فومنی: سال 92 سال آزادی ایرانیان بود/آینده‌ای روشن در انتظار کشور است

فومنی: سال 92 سال آزادی ایرانیان بود/آینده‌ای روشن در انتظار کشور است

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه "سال 92 سال آزادی ایرانیان بود"، اظهار کرد: سال 92 سالی بود که همه ایرانی‌ها در آن احساس امنیت‌، آزادی و نشاط داشتند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه "سال 92 سال آزادی ایرانیان بود"، اظهار کرد: سال 92 سالی بود که همه ایرانی‌ها در آن احساس امنیت‌، آزادی و نشاط داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زارع فومنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه "سال 92 سال بسیار مهمی برای انقلاب اسلامی به حساب می‌آید"، افزود: امسال سال تجدید انقلاب اسلامی ایران و همچنین تحکیم جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه "در سال 92 جهان نسبت به ایرانیان حیرت‌زده شد"، خاطرنشان کرد: در این سال جهانیان دیدند که ایرانی‌ها با وجود زیر سوال برده شدن جمهوریت توسط غرب، توانستند جمهوریت خود را بار دیگر به منصه ظهور برساند.

این فعال سیاسی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "ایران آزادترین انتخابات دنیا را برگزار کرد"، گفت: آزادترین انتخابات دنیا در سال 92 و در کشور ایران رخ داد و طی آن یکی از افراد بسیار خوب و متدین نظام به نام آقای روحانی توانست اکثریت آرای مردمی را کسب کند و به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه "این انتخاب یک نوآوری و تحول جدید به حساب می‌آید"، اظهار کرد: این انتخابات ناامیدها را امیدوار و فریادهای مخالف را به فریادهای موافق تبدیل کرد و آزادی را به معنای واقعی خود به منصه ظهور رساند.

وی در ادامه به راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی و همچنین دریافت مجوزهای اکران فیلم‌های سینمایی و انتشار کتب مختلف در سال 92 اشاره کرد و افزود: در سال 92 در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،‌ فرهنگی، هنری و اقتصادی شاهد تحولات بسیار خوب و سازنده‌ای در کشور بودیم به طوری که در این سال فضای بسته اقتصادی به فضای باز تبدیل شد و دیدگاه‌های دنیا نسبت به ما تغییر کرد. ما در این سال شاهد دریافت بیشترین مجوزهای اکران فیلم‌ها و انتشار کتب مختلف در کشور بودیم.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه "سال 92 سال آزادی ایرانیان بود"، خاطرنشان کرد: سال 92 سالی بود که همه ایرانی‌ها در آن احساس امنیت‌، آزادی و نشاط داشتند.

وی با بیان اینکه "در هشت سال دولت قبل، امید مردم ناامید شده بود"، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در کشور کسی آزادی بیان یا انتقاد نداشت. در این سال‌ها ما مشاهده کردیم که علاوه بر این مشکلات، قطعنامه‌های پیاپی علیه کشورمان در مجامع بین‌المللی به تصویب می‌رسید.

فومنی اضافه کرد: سال‌های گذشته بویژه از سال 88 به بعد، سال‌های بسیار بدی برای ایرانیان بود؛ چراکه در این سال‌ها درگیری‌ها‌، تهمت‌ها و فضاهای بسته سیاسی مشکلات بسیاری برای مردم بوجود آمده بود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سال 92، تصریح کرد: در این سال ایرانیان همگی متحول شدند و به فکر و اندیشه‌ای نو پاسخ دادند.

وی در ادامه به پیش‌بینی شرایط سیاسی کشور در سال 93 پرداخت و گفت: به نظر من سال 93 سالی پربار، پرنشاط و شاداب برای مردم خواهد بود و در این سال شاهد گشایش‌های مختلفی در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

فومنی در پایان با بیان اینکه "آینده بسیار روشنی برای کشور مشاهده می‌کنیم"، افزود: ان‌شاءالله در سال 93 با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کوشش دولتمردان و همه دست‌اندرکاران نظام ما شاهد تحولات بسیار خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N171384

وبگردی