آفتاب

سیدرضا اکرمی: شرایط سیاسی سال 92 مثبت بود/مردم امید دارند مشکلاتشان حل شود

سیدرضا اکرمی: شرایط سیاسی سال 92 مثبت بود/مردم امید دارند مشکلاتشان حل شود

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه "در سال 92 حماسه سیاسی با حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و نیز راهپیمایی 22 بهمن محقق شد"، در ارزیابی خود از شرایط سیاسی کشور گفت: از دیدگاه من، وضعیت کشور از نظر سیاسی در سال 92 مثبت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در سال 92 بعد از اتمام عید نوروز فضای سیاسی کشور وارد فضای انتخابات ریاست جمهوری شد و شاهد بودیم که مردم در این انتخابات بصورت شکوهمند حضور پیدا کردند و رئیس‌جمهور منتخب نیز در همان مرحله اول مشخص شد.

وی با بیان اینکه "بعد از برگزاری انتخابات نیز مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهور و همچنین اعطای رأی اعتماد از سوی نمایندگان مجلس به وزرای دولت در فضایی مناسب برگزار شد"، ادامه داد: در سال 92 در بُعد سیاست خارجی نیز موفقیت‌های خوبی داشتیم؛ از جمله سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل و تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران مبنی بر مبارزه با خشونت و افراطی‌گری که از همین موفقیت‌ها بود.

اکرمی در همین راستا به مذاکرات هسته‌ای در ژنو و تفاهم حاصل شده میان ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: در فضای عمومی کشور نیز شاهد ایجاد امید هستیم و مردم امید دارند که مشکلات به مرور مرتفع شود.

این نماینده پیشین مجلس، دو مؤلفه افزایش ثبات و امید در جامعه را از تفاوت‌های بارز سال 92 با چند سال پیش از آن عنوان کرد و گفت: در سال 92 شاهد ایجاد یک ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور بودیم و از طرف دیگر امید نیز در جامعه افزایش پیدا کرده است.

وی به اهمیت نقش مردم در حل مشکلات و پیشبرد امور کشور نیز اشاره کرد و افزود: ما از نظر قانون و برنامه مشکلی نداریم و مسئولان نیز می‌خواهند مشکلات حل شود و به نظرم اگر همه ما به دنبال امنیت، آرامش و رفاه در کشور هستیم باید دست به دست هم دهیم و آینده کشور را بسازیم.

انتهای پیام

کد N171221

وبگردی