آفتاب

چین برای بررسی هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی تیم به مالزی اعزام کرد

چین برای بررسی هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی تیم به مالزی اعزام کرد

پکن - ایرنا - چین پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی خانواده های مسافران هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی یک تیم کاری به مالزی اعزام کرد.

به گزارش ایرنا ، این تیم متشکل از شماری از نیروهای وزارت خارجه، امنیت عمومی، هواپیمایی و حمل و نقل روز دوشنبه به مالزی اعزام شدند و قرار است در باره مسایل ذی ربط با طرف های دیگر از جمله مالزی همکاری کنند.

ˈوانگ ییˈ وزیر خارجه چین نیز با همتای مالزیایی خود در باره ناپدیدشدن این هواپیما گفت وگو کرده و از این کشور خواسته است هر خبر جدیدی را بدون تاخیر به اطلاع چین برساند.

ˈشی جین پینگˈ رییس جمهور چین در این زمینه دستوراتی داده است که در خبرها به آن اشاره نشده است و ˈلی که چیانگˈ نخست وزیر نیز با ˈنجیب تون رزاقˈ همتای مالزیایی اش تلفنی گفت و گو کرده است.

تیم چینی در حالی به مالزی اعزام می شود که شماری از خانواده های چینی به دلیل اخبار نامشخص و گیج کننده در باره هواپیمای بویینگ 777 مالزی که روز شنبه در مسیر کوالالامپور - پکن ناپدید شد از دولت خواسته اند برای یافتن هواپیما و انتشار اخبار آن جدیت به خرج دهد.

آنها همچنین گفته اند که چرا طرف مالزیایی پنج ساعت بعد از زمانی که هواپیما ناپدید شده، اطلاع رسانی کرده و قبل از آن سکوت کرده است.

شماری از خانواده های چینی پیشتر به مالزی رفته اند و تیم ویژه چین نیز در سفارت مستقر خواهدشد و بخشی از فعالیت آن جستجو و نجات است.

دو سوم از مسافران این هواپیما با 239 سرنشین چینی بوده اند.

از سوی دیگر بازار گسترده شایعات این روزها چین را فراگرفته است.

برخی از تارنماهای اینترنتی از انتشار این همه شایعه در باره این هواپیما تعجب کرده و این اقدام را مورد نکوهش قرار داده اند.

دولت چین پیشتر شماری از کسانی را که با شایعات خود موجب مخاطرات امنیتی در این کشور شده اند، دستگیر و مجازات کرده است.

کارشناسان چینی گفته اند ظاهرا حادثه در این باره آنقدر سریع اتفاق افتاده که اجازه اقدامی از سوی خلبان برای اطلاع رسانی از وضعیت نداده است.

آساق ** 2100 **1611
کد N171195

وبگردی